فروردین ۱۰, ۱۴۰۳
سرپرست معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی اراک

با حضور مسئولان؛ سرپرست معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی اراک معرفی شد

  • اسفند ۲۴, ۱۳۹۹

به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اراک ، آیین تکریم و معارفه سرپرستان قدیم و جدید معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک برگزار و علی اسکندری به‌عنوان سرپرست معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی این دانشگاه معرفی و از تلاش‌ حسین مظاهری قدردانی شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی در این نشست بر ضرورت اجرای آیین‌نامه‌ها و مقررات آموزشی مصوب به‌ویژه دستورالعمل اجرایی اعضای هیئت علمی نوع «الف» و «ب»، تهیه و تنظیم سیاست‌های آموزشی دانشکده‌ها و ارائه آن به رئیس دانشگاه، نظارت بر اجرای مقررات و آیین‌نامه‌های آموزشی از طریق مدیریت نظارت و ارزیابی دانشگاه، نظارت بر تنظیم دستور جلسات شورای آموزشی و شورای تحصیلات تکمیلی دانشگاه تأکید کرد.

حسین کلانتری، خواستار اجرای برنامه‌ریزی امور آموزشی و تحصیلات تکمیلی با همکاری واحدهای ذیربط، نظارت بر حسن اجرای برنامه‌ها و فعالیت‌های آموزشی و دوره‌های تخصصی هر دانشکده و ارزیابی آن و ارائه گزارش لازم به هیئت رئیسه شد.

وی، ارزیابی عملکرد آموزشی دانشجویان و انعکاس آن به ریاست دانشگاه و اعلام نتیجه ارزیابی به اعضای هیئت علمی، انجام امور مربوط به بورسیه‌ها، فرصت‌های مطالعاتی، سفرهای علمی و نظارت بر امور تحصیلی آنها با همکاری معاونت پژوهشی را از مهم‌ترین وظایف سرپرست معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک برشمرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک، اجرای دوره‌های آموزشی آزاد و کوتاه‌مدت تخصصی با هماهنگی مدیران ذیربط سازمان مرکزی دانشگاه، برنامه‌ریزی برای گسترش دوره‌های تحصیلات تکمیلی در دانشگاه و اداره امور آموزشی دوره‌های کارشناسی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه را از دیگر وظایف سرپرست معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک عنوان کرد.

مدیر باید شجاعت و تواضع را سرلوحه کار خود قرار دهد

کلانتری گفت: نظارت بر اجرای مقررات و فعالیت‌های آموزشی دوره‌های کارشناسی و تحصیلات تکمیلی، ارزشیابی عملکرد آموزشی سالیانه اعضای هیئت علمی و کادر آموزشی دانشکده به‌منظور ارتقای کیفیت فعالیت آنها و هماهنگی با مدیران حوزه معاونت آموزشی برای اجرای مقررات و دستورالعمل‌های آموزشی مصوب از وظایف حوزه معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی است.

وی تأکید کرد: شرکت در جلسات شورای تحصیلات تکمیلی دانشگاه و انعکاس نتایج آن در دانشکده، نظارت بر اجرای آزمون‌های مقاطع ارشد، دکتری، EPT، امور آموزشی واحدها و مراکز با همکاری رئیس دبیرخانه هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی و همکاری در راه‌اندازی سراهای فناوری و نوآوری با همکاری معاون پژوهش و فناوری باید با جدیت پیگیری و اجرا شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی با بیان اینکه باید از نیروی‌های متخصص، مخلص، انقلابی و کارآمد در دانشگاه استفاده کرد، متذکر شد: صداقت در گفتار، تحقق در تعهدها و وعده‌های داده شده، ارتباط و تعامل سازنده با سازمان‌ها و نهادها و تکریم ارباب‌رجوع و خانواده‌های دانشجویان از خصیصه‌های مدیر کارآمد است.

مدیران جرئت «نه» گفتن داشته باشند

کلانتری خاطرنشان کرد: مدیر باید انتقادپذیر بوده و جرئت «نه» گفتن را داشته باشد و اگر کاری را درست انجام نداده قبول کند.

وی تأکید کرد: یک فرد دانشگاهی باید از حاشیه‌سازی پرهیز کند و به حفظ پست و مسئولیت اصرار نداشته باشد، چراکه همه عضو یک خانواده هستیم و باید با اتحاد و یکپارچگی برای رشد و توسعه دانشگاه تلاش کنیم.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، سوابقی مانند معاونت آموزشی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد فراهان (سال ۹۰-۸۳ و ۹۴-۹۲) سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد پروفسور حسابی تفرش از سال ۹۷ تاکنون، رئیس بازرسی واحد اراک (۹۷-۹۶)، مسئول گسترش آموزش عالی استان مرکزی (۹۶-۹۴)، عضو شورای گسترش آموزش عالی استان مرکزی از سال ۹۷ تاکنون، عضو کمیسیون موارد خاص آموزشی استان مرکزی (۹۵-۹۲) و … در کارنامه مدیریتی اسکندری عضو هیئت علمی و استادیار گروه ادبیات فارسی دانشگاه آزاد اسلامی به چشم می‌خورد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *