اردیبهشت ۶, ۱۴۰۳
دکتر ابراهيم رحيمي رئيس دانشگاه آزاد اسلامي واحد چهارمحال‌وبختياري

رئيس واحد چهارمحال‌وبختياري گفت: در زمينه اشتغال‌زايي، تفاهم‌نامه‌اي با جهاد دانشگاهي منعقد کرديم و بر اين اساس دانشجويان و فارغ‌التحصيلان ما مي‌توانند از امتياز مشاغل خانگي استفاده کنند.

  • اسفند ۲۰, ۱۳۹۹

دکتر ابراهيم رحيمي رئيس دانشگاه آزاد اسلامي واحد چهارمحال‌وبختياري ، درخصوص درآمدهاي غيرشهريه‌اي که استان در سال جاري کسب کرده است، گفت: با توجه به شيوع بيماري کرونا بخشي از اين درآمدها از جمله اجاره‌بهاي سالن‌ها و مکان‌هاي ورزشي حاصل نشد؛ اما عمده درآمدهاي غيرشهريه‌اي ما مزرعه تحقيقاتي و واگذاري کلينک‌هاي دام کوچک و بزرگ در استان اصفهان بوده است که بين ۷ تا ۱۰‌درصد درآمد غيرشهريه‌اي داشتيم.

رئيس واحد چهارمحال‌وبختياري در مورد بهره‌وري از مکان‌هاي بدون استفاده واحدهاي استان اشاره کرد: در سال ۹۹ براي برگزاري تمام آزمون‌هاي دولتي و غيردولتي از فضاهاي دانشگاه ما استفاده شده است. در مورد اماکن ورزشي، تا زماني که ستاد ملي کرونا اجازه داد حتي مسابقه ملي پاورليفتينگ برگزار شد. در زمينه مزارع نزديک ۴هکتار از مزارع زير کشت گل‌محمدي و ۴ هکتار زيرکشت گياهان دارويي بود. 

وي افزود: تمامي روش‌هاي کشت، داشت و برداشت بصورت مدرن با همکاري دانشجويان و فارغ‌التحصيلان خودمان انجام شد؛ همچنين تمام نيروهايي که براي برداشت محصولات کشاورزي استفاده کرديم نيروهاي بدسرپرست يا بي‌سرپرست بودند که بهزيستي معرفي کرد تا در اين زمينه هم کمکي به اين عزيزان باشد. حدود ۱۲۰ ميليون تومان فقط خام‌فروشي محصولات را داشتيم. آزمايشگاه ما نسبتا مدرن است؛ اما هنوز استانداردهاي لازم را نداشته و ما نمي‌توانيم خيلي از آن استفاده کنيم. در حال گرفتن استانداردهاي لازم هستيم و رايزني‌ها انجام شده است.

دکتر رحيمي با اشاره به اشتغال‌زايي در سطح استان اشاره کرد: يکي از کارهاي خوب ما در زمينه اشتغال‌زايي، تفاهم‌نامه‌اي است که با جهاد دانشگاهي منعقد شد و بر اين اساس دانشجويان و فارغ‌التحصيلان ما، مي‌توانند از امتياز مشاغل خانگي استفاده کنند. اين کار مي‌تواند در همه واحدهاي دانشگاه آزاد اجرايي شود و موجبات اشتغال‌زايي را به‌خوبي فراهم کند.

۴۰ درصد دانشجويان تحصيلات تکميلي، سراي نوآوري را ميشناسند

رئيس واحد چهارمحال‌وبختياري با اشاره به اينکه دانشجويان تحصيلات تکميلي بالاي ۴۰ درصد با فضاي سراهاي نوآوري آشنايي دارند، گفت: مسابقه ملي «دام‌تاپ» را در سطح ملي با موضوعيت امنيت غذايي، دام‌پزشکي و دام‌پروري اجرايي کرديم و ۲۰ اسفند ايده‌هاي برتر را معرفي مي‌کنيم. اين مسابقات سال پيش در سطح استاني اجرا شد و ايده‌هاي بسيار زيادي خلق شد. دانشجويان با برگزاري مسابقات ملي و استاني از اين دست، با فضاي سراهاي نوآوري آشنا مي‌شوند.

وي برنامه واحدهاي استان براي سال ۱۴۰۰ را اينگونه عنوان کرد: در تلاش هستيم چند سراي نوآوري با همکاري استان اصفهان راه‌ندازي شود و آزمايشگاه را  با توانمندي استادن فعال کنيم. همچنين هسته‌هاي فناوري که موفق بودند را به مرحله تجاري‌سازي برسانيم. بحث برند را امور حقوقي دانشگاه انجام داد و در سال ۱۴۰۰ همه محصولاتمان برند خواهند داشت.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *