فروردین ۱۰, ۱۴۰۳
همکاری دانشگاه فنی و حرفه‌ای در اجرای طرح سرا‌های مهارت آموزی دانشجویان

همکاری دانشگاه فنی و حرفه‌ای در اجرای طرح سرا‌های مهارت آموزی دانشجویان

  • اسفند ۲۸, ۱۴۰۱

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، عبدالحسین کلانتری در حاشیه امضاء این تفاهم نامه در سخنانی با تأکید بر ضرورت قابلیت افزایی دانشجویان و افزایش مهارت‌های آنان تأکید کرد و افزود: ورود به آموزش‌های مهارت محور در دانشگاه‌ها گام مهمی به منظور تحقق سند تحول نظام آموزش عالی که همواره مورد تأکید دولت است، به شمار می‌رود.

وی افزود: گذراندن دروس مهارت محور در دانشگاه‌ها تا حدودی در حال اجراست، ولی این دروس جوابگوی نیاز دانشجویان در ورود به فضای کسب و کار نمی‌باشد، لذا غنی سازی اوقات فراغت و بهره مندی از این اوقات در جهت رشد مهارتی دانشجویان اقدامی مهم و حائز اهمیت به شمار می‌رود.

کلانتری افزود: ارتقاء امید، انگیزه و پویایی در بین دانشجویان مستلزم ایجاد دورنمای روشن از آینده شغلی جوان دانشگاهی است و تا زمانی که این مهم تحقق پیدا نکند نمی‌توان امیدواری چندانی در بین دانشجویان شاهد بود.

وی یکی از راهکار‌های حل این موضوع را پرداختن به مقوله مهم و اثرگذار مهارت آموزی دانست و خاطر نشان کرد: در صورتی که دانشگاه بتواند افزون بر آموزش‌های تخصصی، افرادی ماهر را آماده ورود به عرصه اجتماع نماید، می‌توان انتظار داشت، نشاط و پویایی در بین دانشجویان تا حدودی افزایش یابد هر چند که مؤلفه‌های متنوعی موجب ارتقاء این امر می‌شود، ولی دورنمای شغلی برای دانشجویان بسیار مهم و حائز اهمیت تلقی می‌شود.

کلانتری در بخش دیگری از سخنان خود گفت: از این رو در معاونت فرهنگی و اجتماعی تصمیم بر آن گرفته شد تا با همکاری دانشگاه‌های مهارت محور و دستگاه‌های مسئول در این زمینه، طرحی با عنوان طرح سرمد با هدف ایجاد سرا‌های مهارت آموزی دانشجویان در فضای خوابگاه‌های دانشجویی اجرایی شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم در پایان اظهار داشت: به صورت جدی از دانشگاه فنی و حرفه‌ای انتظار می‌رود تا در راستای رسالت اجتماعی خود در اجرای این طرح همکاری نموده و تمامی ظرفیت‌های خود در این زمینه را به میدان بیاورد.

در این نشست، عرفان خسرویان نیز در سخنانی ضمن استقبال و ابراز خرسندی از رویکرد وزارت علوم در پرداختن به ارتقاء دانش مهارتی دانشجویان گفت: با همه ظرفیت‌های ممکن در اجرای این طرح در سطح خوابگاه‌های دانشجویی که اتفاقاً فضا‌هایی هستند که مستعد آسیب پذیری می‌باشند، مشارکت نموده و علی رغم محدودیت شدید اعتبارات، انتظار درآمدزایی در این همکاری نداریم چرا که در این زمینه اهداف مشترکی را دنبال می‌نمائیم.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه بیش ۶۵ درصد دانش آموختگان این دانشگاه جذب بازار کار می‌شوند، اظهار داشت: آموزش‌های ارائه شده در این دانشگاه از کیفیت مطلوبی برخوردار است.

خسرویان افزود: طرح‌های تحولی و برنامه‌های متعددی در راستای ارتقاء اثر گذاری دانشگاه فنی و حرفه‌ای در دست اقدام داریم که در صورت اجرایی شدن این طرح ها، زمینه افزایش تعاملات اجتماعی و تقویت دانشگاه و صنعت فراهم می‌شود.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد: اجرای طرح «سرمد» و این همکاری مشترک منشاء خیر و برکت برای دانشجویان فهیم کشور باشد.

 

منبع:خبرگزاری دانشجو

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *