فروردین ۳۱, ۱۴۰۳
ایران ظرفیت پذیرش یک میلیون دانشجوی خارجی را دارد

ایران ظرفیت پذیرش یک میلیون دانشجوی خارجی را دارد

  • اسفند ۲۶, ۱۴۰۱

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام و المسلمین سید ابوالحسن نواب در جمع خبرنگاران اظهار داشت: کشور ایران این ظرفیت را دارد که بتواند سالانه میزبان یک میلیون دانشجوی خارجی باشد.

وی افزود: قم نیز ظرفیت ۶۰۰ هزار دانشجوی خارجی را دارد که این امر می‌تواند در راستای ایجاد شغل و رونق اقتصادی به این شهر کمک کند.

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب ابراز داشت: یکی از برنامه‌های دانشگاه ادیان و مذاهب برقراری و تعامل ارتباط با مراکز علمی در نقاط مختلف جهان است و این دانشگاه تا کنون با بسیاری از مراکز علمی دنیا ارتباط برقرار کرده است.

حجت الاسلام نواب بیان داشت: دانشگاه ادیان و مذاهب تمامی ادیان را مورد بحث و بررسی قرار می‌دهد که این برنامه در هیچ کجای دنیا وجود ندارد و وقتی این مسئله را در ملاقات اخیر که با پاپ داشته‌ایم منتقل کردیم او نیز از این مسئله شگفت زده شد.

وی گفت: کشور ما باید با کشورهای مختلف تعاملات گسترده‌ای داشته باشد و دانشگاه ادیان و مذاهب در عرصه دیپلماسی عمومی نقش آفرین است.

وی با اشاره به برقراری تعاملات مختلف با کشورهای دیگر ابراز داشت: در این راستا بیش از ۱۲۰ موافقتنامه با دانشگاه‌های مختلف جهان به امضا رسیده است که به دنبال برقراری ارتباط و گسترش تعاملات با مراکز علمی جهان هستیم.

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب عنوان داشت: این دانشگاه توجه ویژه ای به موضوع زنان دارد و دانشکده مطالعات زنان نیز در این دانشگاه از ۱۰ سال قبل آغاز به فعالیت کرده است.

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب ادامه داد: تنها دانشکده مطالعات زنان ایران در دانشگاه ادیان و مذاهب است که ده سال در حال فعالیت است و پژوهشکده مطالعات زنان نیز در این مرکز فعال است.

وی اضافه کرد: کتابخانه مطالعات زنان نیز در این مرکز افتتاح شده و ما در زمینه جایگاه زن عقب ماندگی داریم که نیازمند ۵۰ سال زمان هستیم.

حجت الاسلام ابوالحسن گفت: دانشگاه ادیان و مذاهب ۱۴ دانشکده دارد که در سال ۱۳۷۳ تأسیس شد و بیش از ۱۵ هزار نفر در مقطع فوق لیسانس و دکتری مشغول به تحصیل هستند که ۸۵ درصد آنان از دانشجویان غیرایرانی هستند.

 

منبع:خبرگزاری مهر

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *