فروردین ۱۰, ۱۴۰۳
نامه انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه امیرکبیر درباره وضعیت فاجعه بار فرهنگی دانشگاه خطاب به وزیر علوم

نامه انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه امیرکبیر درباره وضعیت فاجعه بار فرهنگی دانشگاه خطاب به وزیر علوم

  • اسفند ۲۴, ۱۴۰۱

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو،انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه امیرکبیر درباره وضعیت فاجعه بار فرهنگی دانشگاه خطاب به وزیر علوم نامه‌ای صادر کرد.

متن کامل این نامه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

لاتَتْرُكُوا الاْمْرَ بِالْمَعْرُوفِ وَ النَّهْيَ عَنِ الْمُنْكَرِ فَيُوَلَّى عَلَيْكُمْ شِرَارُكُمْ، ثُمَّ تَدْعُونَ فَلا يُسْتَجَابُ لَكُمْ
امر به معروف و نهى از منكر را ترك نكنيد كه اشرار بر شما مسلّط خواهند شد سپس هر چه دعا كنيد مستجاب نمى گردد
بخشی از وصیت نامه امیرالمومنین (ع)

جناب دکتر زلفی گل
وزیرمحترم علوم

سلام علیکم
دانشگاه به مثابه موتور پیشران کشور که قشر نخبگانی و نیروی جوانی را در دل خودش دارد، علاوه‌بر اینکه برساختی از اجتماع است، خود نیز عهده‌دار الگوسازی برای جامعه می‌باشد. چنانکه شهید بهشتی فرمودند ″ دانشجو موذن جامعه است″ لذا در صورت خروج دانشگاه از ریل اصلی خود، شاهد هنجارشکنی‌هایی به مراتب بیشتر در سطح جامعه خواهیم بود.
در روزهای منتهی به پایان سال ۱۴۰۱ در دانشگاه صنعتی امیرکبیر، متاسفانه شاهد نوعی رهایی و یلگی در عرصه مدیریتی بوده‌ایم. جشن‌هایی در سالن‌های دانشگاه با مجوز رسمی در حال برگزاری است، که نه تنها تناسبی با فضای فرهنگی دانشگاه ندارد، بلکه فراتر از آن توهین به مقدسات را نیز درون خود داشته‌اند.

 

گرچه جشن و شادی فی الذات برای دانشگاه و قشر جوان لازم است، اما اتفاقی که در جشن دانشکده مکانیک در سالن آمفی‌تئاتر مولانا دانشگاه امیرکبیر و با مجوز دانشگاه رخ داد، رقص و پایکوبی و هنجار شکنی بود. اقداماتی که در شان دانشگاه و دانشجو نیست و موجب به ابتذال کشیده شدن فضای فرهنگی دانشگاه شده است.
به سیاهه افتضاحات فرهنگی دانشگاه امیرکبیر، توهین به مقام شهدا و جانبازان در یکی دیگر از جشن‌های دانشگاه را نیز اضافه کنید. این رخدادهای شرم‌آور در دوران ریاست فردی بدعت گذاری شده، که شخص شما که وزیر دولت انقلابی هستید، ذیل چتر انقلابی‌گری خود، ایشان را در سمت مذکور گمارده‌اید. البته انفعال و کم کاری مدیریت دانشگاه را در چند ماه گذشته نیز از جانب دکتر قدسی‌پور شاهد بودیم، لذا برایمان دیگر عدم حضور ایشان جای تعجب ندارد؛ چراکه اتفاقی در دانشگاه نمانده که رخ دهد، و ریاست دانشگاه دست روی دست نگذارد.

جناب وزیر محترم، بنا به عبارت شریف ″ يامرون بالمعروف و ينهون عن المنكر” می‌خواهیم بخشی از سخنان رهبری را به یاد جنابتان بیاوریم؛
(بعضی‌ها کار فرهنگی را در داخل دانشگاه با کنسرت و اردوهای مختلط اشتباه گرفته‌اند؛ خیال میکنند کار [فرهنگی این است‌]؛ میگویند باید دانشجو شاد باشد! شاد بودن برای هر محیطی چیز خوبی است امّا چه‌جوری؟ به چه قیمتی؟) ۲۰/۸/۱۳۹۴
به هر روی دانشگاه‌ها همواره جولانگاه جریانات ضدانقلاب هستند تا با ضدارزش‌ها و هنجارشکنی‌ها، سرمایه انسانی نخبه جوان را به انحراف کشانده و از این طریق به درخت تنومند انقلاب آسیب برسانند. در این شرایط متناسب با وظیفه دینی امر به معروف و نهی از منکر، حراست و پاسداشت از ارزش‌ها در دانشگاه‌ها و حفظ کیان دانشگاه بر عهده هر دانشجو و یا مسئول انقلابی می‌باشد. از طرفی از درون دانشگاه باید علم بجوشد و با اندیشه‌های عمیق انقلاب سبب پالایش فکری جامعه و پیشرفت روز افزون کشور گردد، ولیکن حال به این وضع افتاده است.
باید اضافه کرد، برگزاری پی در پی جشن‌های فوق الذکر در حالی بود که ریاست محترم، از جشن ابتدایی مطلع بودند ولی شاهد تغییر روندی نبودیم. در حال حاضر خطوط قرمز و فرمایشات مقام معظم رهبری در دانشگاه رعایت نشده است لذا اگر غیرت دینی شما نیز مانند ریاست دانشگاه ما دچار اخلال نشده است، بنا به احکام فوق میبایست با هنجار شکنی و توهین به مقدسات در دانشگاه امیرکبیر برخورد کنید.

همچنین ریاستی که حاضر نیست با فسادهای عیان و علنی در دانشگاه برخورد کند و حتی با مشاهده آنها مجدد مجوز به برگزاری این قبیل مراسمات می‌دهد، هرچه سریع تر باید برکنار شود. چراکه به استهزا گرفتن فضای مقدس دانشگاه، رفتار های هنجارشکنانه، توهین به مقام شهدا و رقص و پایکوبی امری نیست که با مماشات بتوان از آن چشم‌پوشی کرد. در صورت عدم برخورد، دانشجویان انقلابی بر اساس مبانی، از آرمان های انقلاب اسلانی در دانشگاه دفاع خواهند کرد.

رونوشت خدمت :
+ حجت الاسلام والمسلمین دکتر رستمی
رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها
+ حجت الاسلام والمسلمین دکتر خسروپناه
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی

 

منبع:خبرگزاری دانشجو

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *