اردیبهشت ۴, ۱۴۰۳
باید روی حجاب و عفاف در دانشگاه ها برنامه ریزی ویژه داشته باشیم

باید روی حجاب و عفاف در دانشگاه ها برنامه ریزی ویژه داشته باشیم

  • اسفند ۲۴, ۱۴۰۱

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت فرهنگی واجتماعی وزارت علوم، عبدالحسین کلانتری معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم در جمع معاونین فرهنگی دانشگاه های کشور با اشاره به تشکیل و تصویب کارگروه های تخصصی معاونت فرهنگی بیان کرد: کارگروه های تخصصی معاونت فرهنگی وزارت علوم مشخص شدند و احکام دبیران آن ها نیز داده شد.

وی افزود: برخی از دانشگاه ها دارای تجارب خوبی در حوزه های خاصی از فعالیت فرهنگی و اجتماعی هستند، بر اساس تجارب و ایده هایی که در این حوزه های خاص داشتند و ضرورتی که در رابطه با آن موضوع حس می شد؛ باید هم افزایی هایی شکل می گرفت که ما تصمیم گرفتیم در راستای این هم افزایی کارگروه ها شکل بگیرد.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در رابطه با اهداف این کارگروه ها تصریح کرد: درباره کارگروه ها چند هدف داشتیم که از جمله آن ها، تدقیق و تحلیل مسائل ویژه یک حوزه، تدوین نظام مسائل یک حوزه و استفاده از تجارب دانشگاه های مختلف می باشد.

وی افزود: پس از بررسی های لازم، در سه لایه ارائه راهبرد، ارائه راهکار و تدوین و طراحی آیین نامه در آن حوزه باید کار انجام گیرد.

کلانتری در ادامه صحبت های خود به مسئله حجاب و عفاف در دانشگاه ها اشاره کرد و گفت: نکته مهم دیگری که مطرح است و باید روی آن برنامه ریزی ویژه ای انجام گیرد؛ مسئله عفاف و حجاب در دانشگاه است.

وی افزود:حجاب و عفاف موضوعی است که تاکید شرعی روی آن بوده و باید برای آن برنامه ریزی کنیم و نگذاریم این حکم معطل بماند. این واجب شرعی باید جدی گرفته شود چرا که یک وجهه هویتی دارد.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم ضمن تاکید بر لزوم کنش گری در این حوزه، اذعان کرد: باید کنش گری با درایت و با عقلانیت در این حوزه داشته باشیم و نباید بگذاریم تا این حکم الهی مغفول واقع شود.

کلانتری بیان کرد: قسمت اصلی و عمده کار در حوزه حجاب و عفاف بحث مشاوره ای و فرهنگی است و ما در این زمینه مسئولیم. باید به اندازه وسع و توانمان در حوزه عفاف و حجاب فعالیت داشته باشیم.

منبع:خبرگزاری مهر

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *