فروردین ۳۱, ۱۴۰۳
انتخاب بیش از ۹۴ تجربه موفق دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها در حوزه صنعت

انتخاب بیش از ۹۴ تجربه موفق دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها در حوزه صنعت

  • اسفند ۲۴, ۱۴۰۱

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، به نقل از وزارت علوم، معاون پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از انتخاب بیش از ۹۴ تجربه موفق دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها در حوزه صنعت در سال ۱۴۰۱ خبر داد.

پیمان صالحی در این خصوص اظهار داشت: در سال‌های اخیر مستندسازی، اطلاع‌رسانی و ترویج تجارب موفق دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های کشور جزء برنامه‌های مهم وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بوده و اجرای این کار میتواند موجب فرهنگ سازی و الگوبرداری شود. دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های کشور باید بر اساس شرایط و امکانات خود ارزیابی‌های دقیقی انجام داده و سپس با به‌کارگیری این تجارب نسبت به بهبود و گسترش تعاملات خود با جامعه و صنعت بپردازند.

وی تصریح کرد: دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های کشور در راستای تعامل با جامعه و صنعت و برقراری ارتباط میان فعالیت‌های پژوهشی با نیاز‌ها و اولویت‌های کشور اقدامات مناسبی را آغاز کرده و برنامه‌ها و الگو‌های مفیدی در جهت توسعه قرارداد‌های ارتباط با صنعت، بهبود دوره‌های کارآموزی، افزایش اشتغال فارغ‌التحصیلان، توسعه دوره‌های مهارت‌افزایی، شناسایی و رفع مشکلات اساسی کشور، کمک به رفع چالش‌های ملی و موارد مشابه تعریف و اجرا کرده‌اند.

معاون پژوهشی وزارت علوم با بیان اینکه خوشبختانه در سال ۱۴۰۱ نیز با مشارکت دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های کشور تعداد ۹۴ تجربه موفق معرفی شده است، خاطرنشان کرد: همچنین کتابی با عنوان تجارب و الگو‌های موفق دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های کشور در توسعه همکاری با جامعه و صنعت از سوی دفتر ارتباط با جامعه و صنعت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری منتشر شده است.

گفتنی است کتاب تجارب و الگو‌های موفق دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های کشور در توسعه همکاری با جامعه و صنعت علاوه بر اینکه از طریق بخش کتاب‌ها و گزارش‌ها در سامانه ساجد قابل مشاهده و دانلود است، از طریق لینک زیر نیز قابل دسترسی است.

 

منبع:خبرگزاری دانشجو

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *