فروردین ۱۰, ۱۴۰۳
حکم یک ترم «منع تحصیل» برخی دانشجویان تعلیق شد

حکم یک ترم «منع تحصیل» برخی دانشجویان تعلیق شد

  • اسفند ۲۲, ۱۴۰۱

مهدی واحدی در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: در ارتباط با اجرای حکم عفو رهبری در دانشگاه‌ها گفت: قرار بود از سوی وزارت علوم و سازمان امور دانشجویان دستورالعمل مشخصی در این باره به دانشگاه‌ها تنظیم و ابلاغ شود و دانشگاه‌ها براساس آن عمل کنند که هنوز ابلاغ نشده و منتظر بخشنامه هستیم.

معاون دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی افزود: اما مشخصاً درباره دانشگاه علامه باید عرض کنم که بدون اغراق از همان ابتدا با رویکرد مدارا با دانشجویان برخورد کردیم و احکام انضباطی نیز بر همین اساس صادر شد.

واحدی در ادامه تاکید کرد: دانشگاه علامه طباطبایی با در نظر داشتن رویکرد رأفت آمیز، آرا سنگینی در کمیته مرکزی انضباطی برای دانشجویان صادر نکرد و حتی بسیاری از آرای ما در تجدید نظر لغو شود.

این مقام مسئول دانشگاه علامه طباطبایی ادامه داد: حتی این امکان برای دانشجویان فراهم شد که علی رغم حکم صادره درباره منع، تحصیل خود را مشروط به اینکه تخلف دیگری مرتکب نشوند، ادامه دهند.

وی خاطرنشان کرد: البته تعدادی از دانشجویان هم بودند که احکامشان محرومیت‌های دو ترم بود که یک ترم به حالت تعلیق درآمد و یک ترم نیز اجرا شد.

معاون دانشجویی دانشگاه علامه درباره آمار این دانشجویان گفت: کل احکام انضباطی قطعی شده دانشجویان ما چیزی حدود ۲۰ مورد بوده است که کمتر از ۵۰ درصد این دانشجویان به جهت اجرای حکم محرومیت از تحصیل، از ادامه تحصیل در این ترم منع شدند اما ترم بعد به صورت تعلیقی و مشروط به عدم تکرار تخلف، امکان تحصیل خواهند داشت. برای سایر دانشجویان نیز یک حکم یک ترم ممنوعیت از تحصیل صادر شد که به حالت تعلیق درآمد.

واحدی بیان کرد: اگر نکته جدیدی توسط وزارت علوم به ما ابلاغ شود، خود را با آن مطابقت خواهیم داد اما همانطور که گفتم دانشگاه علامه از ابتدا با مدارا و رأفت با دانشجویان برخورد کرد.

 

منبع:خبرگزاری مهر

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *