اردیبهشت ۱, ۱۴۰۳
توسعه استان سمنان با استفاده از ظرفیت دانشگاه‌ها محقق می‌شود

توسعه استان سمنان با استفاده از ظرفیت دانشگاه‌ها محقق می‌شود

  • اسفند ۲۲, ۱۴۰۱

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام رضا کهساری شامگاه یکشنبه در مراسم تکریم و معارفه رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان به میزبانی سالن اجتماعات این دانشگاه با بیان اینکه افرادی که مسئولیت قبول می‌کنند باید دارای همت بالا باشند، ابراز کرد: همانطور که امام علی (ع) در خطبه‌های نهج‌البلاغه تاکید می‌فرمایند به هیچکس در این عالم مقام معنوی و مادی بدون تلاش داده نمی‌شود.

وی با بیان اینکه امروز یکی از نیازهای ما بهره‌گیری از تجربه‌ها و اندرزها است، تاکید کرد: باید از ظرفیت‌های علمی و دانشگاهی و همچنین تجربه‌های علمی بهره برداری کرد تا دچار نقصان نشویم.

مسئول نهاد نمایندگی رهبر معظم انقلاب اسلامی در دانشگاه‌های استان سمنان با بیان اینکه انسان‌ها باید از شدت سختی نترسند و به گشایش امور امیدوار باشند چون هیچ کاری بدون سختی نیست، تاکید کرد: مدیران باید برای اداره مجموعه تمام تلاش و توان خود را به کار بگیرند.

وی با بیان اینکه باید کارهای مدیریتی رو اولویت بندی کرد گفت: تدبیر داشتن در کار مدیریتی مهم است و یکی از نکاتی که باید در زمینه تدبیر به آن تاکید کرد استفاده از ظرفیت علمی دانشگاه‌ها در توسعه استان سمنان است چرا که دانشگاه‌ها توان بسیار بالایی برای توسعه اقتصادی دارند.

معاون آموزشی دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای کل کشور نیز در سخنانی با بیان اینکه در حال پیگیری برای گرفتن مجوز جذب هیئت علمی در دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای کشور هستیم، گفت: کمبود قریب به چهار هزار هیئت علمی در دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای کمبود داریم.

حسن کی پور با بیان اینکه اقداماتی برای توانمند سازی اساتید دانشگاه فنی و حرفه‌ای در سراسر کشور اندیشیده شده است، تاکید داشت: اگر امکانات خوبی داشته باشیم اما اساتید توانمندی نداشته باشیم نمی‌توانیم دانشجوی خلاق تربیت کنیم لذا خواستار کمک اساتید توانمند در زمینه‌های مختلف برای آموزش به اساتید جدیدالورود هستیم.

وی با بیان اینکه اساتید درس‌های عملی و نظری باید جدا باشند، افزود: تحقق این مهم موجب می‌شود تا اساتید در کنار همدیگر و با همکاری و تعامل بهتر بتوانند به دانشجویان آموزش دهند.

رضا نفری عضو هیئت علمی دانشگاه سمنان و رئیس سابق دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان در این مراسم با بیان اینکه در صنعت به دانشجویانی نیاز داریم که دارای مهارت هستند، گفت: ۷۰ درصد از فارغ‌التحصیلان دانشگاه فنی و حرفه‌ای کاردان هستند از سوی دیگر باید تاکید کرد که ۷۰ درصد دروس ارائه شده در دانشگاه فنی و حرفه‌ای به صورت عملی در کارگاه‌ها و۳۰ درصد نظری ارائه می‌شود.

علیرضا عزالدین سرپرست دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان نیز در سخنانی این دانشگاه با یک نهاد اقتصادی دانست و تصریح کرد: اهداف اقتصادی این دانشگاه در کنار اهداف آموزشی، فرهنگی و اجتماعی بسیار برجسته‌تر است

وی در ادامه مأموریت اصلی دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور را تربیت تکنسین‌های کارآمد، خلاق، ماهر و اشتغال آفرین دانست و افزود: دانشگاه فنی و حرفه‌ای به عنوان دانشگاه نسل سوم، کارآفرین و مهارت محور است و حلقه ارتباط بین صنعت و دانشگاه محسوب می‌شود.

منبع:خبرگزاری مهر

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *