فروردین ۳۰, ۱۴۰۳
۵ درصد از بودجه حوزه رفاهی و دانشجویی باید صرف مرکز مشاوره شود

۵ درصد از بودجه حوزه رفاهی و دانشجویی باید صرف مرکز مشاوره شود

  • اسفند ۲۱, ۱۴۰۱

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از سازمان امور دانشجویان، ابراهیم نعیمی گفت: ما هر ساله در حوزه سلامت دانشجویان، غربالگری سلامت جسم و روان را انجام می‌دهیم چرا که اولویت ما در این حوزه مسئله شناسی و سلامت روانی دانشجویان است.

وی تصریح کرد: پس از پایان این سنجش، پنج اولویت زیر را مشخص و بررسی می‌کنیم: در مرحله اول شکل حاد روانی دانشجویان مورد بررسی قرار می‌گیرد. در اولویت دوم کسانی که دارو مصرف می کنند، مورد بررسی قرار می‌گیرند. در مرحله سوم کسانی که دچار آسیب‌های روانی در خانواده یا شرایط قبل از دانشگاه را داشته‌اند بررسی می‌شود. در گام چهار افرادی که نیازمند مددکاری اجتماعی و اقتصادی هستند مورد بازبینی قرار می‌گیرد و در اولویت ۵ مواردی بررسی می‌شود که دارای افت تحصیلی هستند.

مدیر کل دفتر مشاوره، سلامت و سبک زندگی سازمان امور دانشجویان تاکید کرد: رویکرد ما در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، توانمندسازی دانشجویان برای مقابله با بحران و بالا بردن تاب‌آوری آنها در مواجه با مشکلات و مسائل اجتماعی است.

نعیمی افزود: مراکز مشاوره باید توجه داشته باشند از مجموعه اعتبارات آن حوزه باید ۲۰ درصد صرف درمان و ۸۰ درصد از آن برای پیشگیری هزینه شود.

وی یادآور شد: برنامه‌هایی برای مداخله در مشکلات روانی و اجتماعی؛ ارائه دروس روان‌شناختی، برگزاری اردوهای سلامت و پخش فیلم‌هایی با محوریت ارتقاء سلامت روان دانشجویان باید درنظر گرفته شود.

نعیمی با اشاره به طرح ملی «پاد» برای جلوگیری از افت تحصیلی دانشجویان از اجرای این طرح در سال آینده خبر داد.

منبع:خبرگزاری مهر

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *