وزیر علوم اعلام کرد: دانشگاه‌ها در تامین هزینه تغذیه با مشکل مواجه هستند از این رو امیدواریم که مجلس شورای اسلامی به این موضوع توجه کرده و مشکل را حل کند.

محمد علی زلفی گل در گفتگو با خبرنگار مهر با تایید مشکلات دانشگاه ها در تامین بودجه تغذیه گفت: حقیقت این است که هزینه تغذیه بسیار بالا است و دانشگاه ها در تامین آن با مشکلاتی مواجه هستند.

وزیر علوم تحقیقات وفناوری ادامه داد: امیدواریم که مجلس شورای اسلامی به این موضوع توجه کرده و سعی کند که این مشکل را حل کند.

فرهاد دانشجو، رئیس دانشگاه تربیت مدرس نیز در تشریح جزئیات جلسه وزیر علوم با ۶ نفر از رؤسای دانشگاه‌های تهران که اوایل سال جاری برگزار شده بود با اشاره به نبود بودجه لازم برای تغذیه دانشجویان و بدهکاری دانشگاه‌ها به پیمانکاران تغذیه به مهر عنوان کرده بود: دانشگاه‌ها در بحث تغذیه، گرفتاری زیادی دارند و قرار شده با توجه به اینکه تاکنون فقط ۵۰ درصد بودجه تغذیه دانشگاه‌ها پرداخت شده، ۵۰ درصد مابقی به زودی تخصیص یابد.

وی همچنین افزود: وزیر علوم در این رابطه اعلام کرد که برای پرداخت این بودجه به دانشگاه‌ها موافقت شده و تا پایان سال پرداخت می‌شود. هرچند این بودجه‌ها برای دانشگاه‌ها کارساز نیست و فقط در حد مسکن است.

منبع :خبرگزاری مهر