فروردین ۳۰, ۱۴۰۳
دانشگاهی که رئیس جمهور و وزیر علوم عضو هیات امنای آن هستند

دانشگاهی که رئیس جمهور و وزیر علوم عضو هیات امنای آن هستند

  • اسفند ۱۶, ۱۴۰۱

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر فرهاد دانشجو صبح امروز در نخستین جشنواره جذب دانشجویان بین الملل گفت: این دانشگاه ۱۷ دانشکده، ۱۵ مرکز تحقیقاتی، یک پارک علم و فناوری، ۱۷۶ شرکت دانش بنیان و اختراعات زیادی دارد، سالیان متعدد کار علمی موفق باعث شده این دانشگاه در بین همه دانشگاه‌های کشور چه وزارت علوم و چه وزارت بهداشت رتبه یک سرآمدی کشور را کسب کند و در نظام رتبه بندی شانگهای و دانشگاه تربیت مدرس بین دانشگاه‌های جامع رتبه دوم را دارد.

وی ادامه داد: این دانشگاه در دوره ارشد و دکتری دانشجو می‌پذیرد، ۷۵۰ استاد دارد، بیش از ۱۰ هزار دانشجو مشغول تحصیل هستند و بیش از ۳۹۰ آزمایشگاه تخصصی و فوق تخصصی دارد که تمام اینها اعتبار دانشگاه است.

وی تصریح کرد: دانشگاه تربیت مدرس تنها دانشگاهی است که رئیس جمهور، وزیر علوم، وزیر بهداشت از اعضای هیأت امنای آن هستند که نشان از اعتبار و ارزش بالای این دانشگاه دارد.

وی به جذب دانشجویان بین الملل اشاره کرد و گفت: بر اساس تحقیقات و تجربه‌ها چالش‌هایی در این زمینه وجود دارد که دانشگاه و آموزش عالی باید برای رفع آن اقدام کنند. برخی از این چالش‌ها می‌توان به تعداد نهادهای تصمیم گیر در عرصه سیاست گذاری و برنامه ریزی جذب دانشجویان بین الملل، مشخص نبودن هدف از جذب این دانشجویان، فراهم نبودن مراکز مشاوره تخصصی برای هدایت این دانشجویان، عدم معرفی زبان فارسی به عنوان تنها زبان یادگیری برای این دانشجویان، پایین بودن سطح امکانات رفاهی و خوابگاهی اشاره کرد.

رئیس دانشگاه تربیت مدرس ادامه داد: دانشگاه درصدد است برای رفع این چالش‌ها اقدام کرده و محیط مناسب برای جذب این دانشجویان و ارتقا کیفیت آموزش برای این دانشجویان ایجاد کند هدف از جذب دانشجویان بین الملل را برقراری تعامل فرهنگی، علمی و اجرایی بعد از فراغت از تحصیل این دانشجویان عنوان کرد.

وی افزود: برای آن در حال ساختار سازی هستیم تا بتوانیم با مجوزهایی که از وزارت علوم دریافت می‌کنیم برای جذب بیشتر دانشجویان اقدام کنیم.

منبع:خبرگزاری مهر

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *