اردیبهشت ۶, ۱۴۰۳
ایجاد ۴۹ مرکز هدایت شغلی و کاریابی تخصصی در دانشگاه‌ها تا ۱۴۰۱

ایجاد ۴۹ مرکز هدایت شغلی و کاریابی تخصصی در دانشگاه‌ها تا ۱۴۰۱

  • اسفند ۱۶, ۱۴۰۱

به گزارش خبرگزاری مهر نقل از وزارت علوم، توسعه فعالیت‌های دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور موجب افزایش دانش‌آموختگان دانشگاهی شده و ضروری است برای هماهنگی و اثربخشی این دانش‌آموختگان در جامعه برنامه‌های مناسبی تدوین شود. بهره‌گیری مناسب از دانش‌آموختگان دانشگاهی در صنایع، مراکز تحقیق و توسعه، واحدهای صنعتی، شرکت‌های خصوصی می‌تواند موجب بهبود کسب و کار و توسعه صنعتی و اقتصادی کشور شود.

پیمان صالحی معاون پژوهشی وزارت علوم در این خصوص اظهار داشت: با توجه به رشد تعداد دانش آموختگان دانشگاهی، تخصصی‌تر شدن مشاغل و حرکت به سمت کسب و کارهایی بر پایه فناوری، لزوم توسعه و بهره‌وری صنایع کشور، ایجاد مراکز هدایت شغلی و کاریابی تخصصی به منظور برنامه‌ریزی جهت آماده‌سازی و اشتغال مناسب دانش‌آموختگان دانشگاهی بسیار ضروری به نظر می‌رسد.

معاون پژوهشی وزارت علوم افزود: توسعه دوره‌های مهارت‌افزایی برای افزایش توانمندی‌های شغلی دانشجویان در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور، هماهنگی و همکاری جهت برگزاری مناسب دوره‌های کارآموزی و ارائه مشاوره‌های شغلی مناسب دانشجویان و دانش‌آموختگان دانشگاهی از اهداف ایجاد این مراکز است. خوشبختانه تا سال ۱۴۰۱ تعداد ۴۹ مرکز هدایت شغلی و کاریابی تخصصی ایجاد شده است. همچنین کتابی با عنوان مراکز هدایت شغلی و کاریابی تخصصی از سوی دفتر ارتباط با جامعه و صنعت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری منتشر شده است.

منبع:خبرگزاری مهر

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *