فروردین ۱۰, ۱۴۰۳
هدف دانشگاه فرهنگیان تربیت معلم در تراز انقلاب اسلامی است

هدف دانشگاه فرهنگیان تربیت معلم در تراز انقلاب اسلامی است

  • اسفند ۱۴, ۱۴۰۱

مدیر پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان اصفهان گفت: دانشگاه فرهنگیان در راستای نهادینه کردن هویت تشکل‌های دانشجویی، انجمن‌های علمی و کانون‌های فرهنگی، خود را ملزم به بسترسازی برای فعالیت‌های رسمی دانشجویی می‌داند.

به گزارش خبرآنلاین از اصفهان، علی‌اکبر کجباف در نشست خبری هفتمین گردهمایی سراسری تشکل‌های دانشجویی دانشگاه فرهنگیان که از ۱۷ تا ۲۰ اسفندماه به میزبانی اصفهان برگزار می‌شود، اظهار داشت: نظام تعلیم و تربیت موتور پیشران جامعه بوده و در این بین بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش دانشگاه فرهنگیان وظیفه پویایی هرچه بیشتر و ارتقای فعالیت تشکل‌های دانشجویی را به عهده دارد.

وی با بیان اینکه دانشگاه فرهنگیان در راستای نهادینه کردن هویت تشکل‌های دانشجویی، انجمن‌های علمی و کانون‌های فرهنگی، خود را ملزم به بسترسازی برای فعالیت‌های رسمی دانشجویی می‌داند، افزود: جشنواره‌های دانشجویی از چند سال پیش زمینه ارتقای شایستگی، تقویت و پیشرفت دانشجومعلم‌ها را فراهم کرده که در هفتمین دوره آن تمام جشنواره‌ها به‌صورت متمرکز برگزار می‌شود تا توانمندسازی و ترغیب به فعالیت‌های گروهی و ارائه ابتکارات دانشجویی در یک گردهمایی سراسری بروز و ظهور پیدا کند.

مدیر پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان اصفهان در ادامه تصریح کرد: در هفتمین گردهمایی سراسری تشکل‌های دانشجویی دانشگاه فرهنگیان کشور چهار برنامه برگزار خواهد شد که جشنواره رویش ویژه کانون‌های فرهنگی اجتماعی، جشنواره حرکت ویژه انجمن‌های علمی، دوره توانمندسازی دبیران تشکل‌های اسلامی و دوره توانمندسازی دبیران کانون‌های مهدویت را شامل می‌شود.

کجباف در ادامه هدف از برگزاری این گردهمایی را معرفی استعداد ها و ظرفیت دانشجو معلمان در حوزه انجمن های علمی و تشکل های دانشجویی اعلام کرد و افزود: همچنین این گردهمایی با رویکرد بستر سازی، آشنا سازی و توانمند سازی دانشجو معلمان در بخش فعالیت های گروهی در تشکل های برگزار می شود.

وی در ادامه به وضعیت دانشگاه فرهنگیان نیز اشاره و اضافه کرد: در سال جاری ۲ هزار و ۳۰۰ نفر ظرفیت پذیرش دانشجوی جدید به دانشگاه فرهنگیان اصفهان اختصاص یافت که این اختصاص بدون پیش‌بینی زیرساخت مناسب ما را با مشکل و چالش روبه‌رو می‌کرد.

کجباف بیان کرد: در نهایت با حمایت هیئت امنای دانشگاه، اداره کل آموزش و پرورش و مدیران استانی بخشی از ظرفیت‌های اداره آموزش و پرورش و بخشی از دانشگاه‌های علمی کاربردی، پیام نور و آزاد و همچنین سازمان‌ها و نهادهایی که امکان تحصیص فضای آموزشی و خوابگاهی را داشتند از مهرماه در اختیار دانشگاه فرهنگیان قرار گرفت تا با تجهیز و آماده‌سازی آن در آذر و دی آماده پذیرش دانشجویان باشیم و حدود ۲۰۰ نفر نیز به دلیل نبود شرایط اسکان به‌صورت مجازی پذیرش شدند.

مدیر پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان اصفهان با بیان اینکه هدف دانشگاه فرهنگیان تربیت معلم در تراز انقلاب اسلامی و بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری است، اضافه کرد: امسال در نشست هیئت امنای دانشگاه فرهنگیان که با حضور رئیس جمهور برگزار شد برنامه‌های راهبردی دانشگاه تا ۱۴۰۶ مطرح و ساختار جدید تصویب شده است که به تدریج مدیریت امور پردیس‌ها به ریاست دانشگاه و پردیس به دانشکده تبدیل خواهد شد.

در ادامه این نشست خبر نیز مجید یاری، دبیر هفتمین گردهمایی سراسری تشکل‌های دانشجویی دانشگاه فرهنگیان گفت: گردهمایی از عصر سه‌شنبه هفته ۱۷ اسفند ماه جاری به مناسبت سالروز میلاد با سعادت منجی عالم حضرت مهدی(ع) و همراه با برپایی جشن نیمه شعبان در پردیس فاطمه زهرا (س) برگزار می‌شود آغاز و با کارگاه‌های توانمندسازی و نمایشگاه‌ها در چهار محور ادامه می‌یابد.

وی ادامه داد: ۹۰ نفر از دبیران کانون‌های مهدویت سراسر کشور نیز در این گردهمایی حضور دارند که بنیاد مهدویت و آینده‌پژوهی اصفهان سه کارگاه تخصصی و بازدید از نمایشگاهای مهدویت والشمس و چراغ راهنما را برای آن‌ها در نظر گرفته است.

معاون فرهنگی پردیس های دانشگاه فرهنگیان اصفهان در ادامه اضافه کرد: در این گردهمایی دبیران تشکل‌های دانشجویی نیز در نشست‌های تخصصی با اساتید دعدغه‌های خود را مطرح می‌کنند و سعی می‌شود با برگزاری کارگاه‌هایی که در راستای اخلاق و کار تشکیلاتی، شبکه سازی، سواد رسانه و جهاد تبیین است، به تقویت تشکل‌ها کمک کنیم.

مجید یاری ادامه داد: علاوه بر دبیران کانون‌های مهدویت، ۴۰۰ دبیر کانون‌های فرهنگی و انجمن‌های علمی و ۴۸ نفر دبیران تشکل‌های سیاسی نیز در این گردهمایی حضور دارند که از هر استان دو نفر سرپرست آن‌ها همراهی می‌کنند تا در زمان گردهمایی میزبان حدود ۶۰۰ نفر از سراسر کشور باشیم.

وی با اشاره به جزئیات برگزاری نمایشگاه در حاشیه این گردهمایی، تصریح کرد: هر استان یک غرفه از گزارش عملکرد یک ساله خود برپا کرده و در کنار آن ستاد

وی با اشاره به جزئیات برگزاری نمایشگاه در حاشیه این گردهمایی، تصریح کرد: هر استان یک غرفه از گزارش عملکرد یک ساله خود برپا کرده و در کنار آن ستاد مبارزه با موادمخدر و کانون دانش‌آموختگان دانشگاه فرهنگیان نیز در این نمایشگاه غرفه دارند.

دبیر هفتمین گردهمایی سراسری تشکل‌های دانشجویی دانشگاه فرهنگیان ادامه داد: همچنین برگزاری کارگاه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و بازدید از گلستان شهدا و اصفهان‌گردی برای تمام کانون‌ها در نظر گرفته شده است.

منبع:خبرآنلاین

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *