فروردین ۹, ۱۴۰۳
نگاه مثبت مجلس به جهاد دانشگاهی

نگاه مثبت مجلس به جهاد دانشگاهی

  • اسفند ۱۴, ۱۴۰۱

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، سیدنظام‌الدین موسوی عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی در جریان بازدید از نمایشگاه «معرفی گزیده‌ای از دستاورد‌های جهاددانشگاهی» با اشاره به سبقه دانشگاهی خود و آشنایی با فعالیت‌های جهاددانشگاهی اظهار کرد: این نمایشگاه فرصتی شد تا با دستاورد‌های جهاددانشگاهی در بخش‌های مختلف بیشتر آشنا شوم.

وی با بیان اینکه اقدامات خانواده بزرگ جهاددانشگاهی در بخش‌های مختلف جای تشکر دارد و مایه افتخار کشور است، گفت: نمونه‌هایی از این کار‌ها در عالی‌ترین سطوح نظام به عنوان الگو‌هایی از پیشران‌های کار جهادی در حوزه توسعه و پیشرفت یاد می‌شود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان این که رهبر معظم انقلاب اسلامی جهاددانشگاهی را مولود مبارک انقلاب اسلامی نامیده‌اند، افزود: یکی از دستاورد‌های انقلاب اسلامی و اقداماتی که امام بزرگوار انجام دادند، میدان دادن به ظرفیت‌های جدید انسانی و نهاد‌هایی است که واسطه بین مردم و حاکمیت هستند بنابراین این نهاد‌ها بهره دقیقی از ظرفیت‌های مردمی را ایجاد کردند و جهاددانشگاهی یکی از این نهادهاست. ما جهاد سازندگی و بسیج را داشتیم و در حوزه دانشگاه هم جهاددانشگاهی را داریم.

موسوی با بیان این که جهاددانشگاهی تبلور روحیه انقلابی است، افزود: در این سال‌ها جهاددانشگاهی خوش درخشیده و به همین دلیل رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان عالی‌ترین شخصیت نظام، همواره قدردان این نهاد انقلابی بوده‌اند. مقام معظم رهبری در ادوار مختلف در جریان بازدید از نمایشگاه‌ها و در همایش‌ها و دیدارهایشان به نوعی از جهاددانشگاهی نام برده‌اند و آن را مورد حمایت قرار داده‌اند.

وی با اشاره به این که در مجلس شورای اسلامی همیشه به جهاددانشگاهی نگاه مثبت وجود داشته و قاطبه نمایندگان مجلس یازدهم چنین نگاه مثبتی را دارند، گفت: جهاددانشگاهی نهادی خودگردان است و یکی از ویژگی‌های خوبش این است که از ابتدا تلاش کرده بسیاری از کارها، اقدامات و محصولاتش را تجاری‌سازی کند.

عضو هیات رییسه مجلس یازدهم افزود: در عین حال بخشی از حوزه‌هایی که جهاددانشگاهی به آن ورود پیدا کرده، نیازمند سرمایه‌گذاری اولیه بوده و باید تزریق منابع صورت پذیرد تا بتواند محصولاتش را به مرحله تجاری‌سازی و خودکفایی برساند بنابراین لازم است از این منظر نگاه حمایتی وجود داشته باشد و تلاش ما در مجلس شورای اسلامی براین است چنین نگاه مثبت و حمایت‌گونه مدنظر قرار گیرد.

موسوی درباره اثرگذاری فعالیت‌های فرهنگی جهاددانشگاهی به ویژه در حوزه‌های قرآنی گفت: جهاددانشگاهی کار‌های بسیار خوبی در این حوزه انجام داده و دو رسانه بسیار خوب ایکنا و ایسنا را دارد که از عملکردشان از وجه رسانه‌ای خوب و مفید بوده است. با خبرگزاری ایسنا به واسطه عمومی بودنش آشنایی بیشتری داشتم، ولی خبرگزاری ایکنا را هم دنبال می‌کنم و کار‌های ارزنده‌ای را در خارج از کشور انجام داده که مایه افتخار است.

وی ادامه تأکید کرد: از سوی دیگر در ایسپا کار‌های خوبی صورت گرفته و همچنین در حوزه علوم انسانی پژوهش‌های قابل تقدیر انجام پذیرفته است و حتی سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی هم اقدامات ارزنده‌ای انجام داده است، لذا همه این کار‌ها قابل تقدیر هستند.

نماینده مردم تهران در مجلس در پایان تأکید کرد: یکی از حوزه‌های تقابل ما با دشمنان حوزه‌های مرتبط با مسائل فرهنگی است و به همین دلیل برنامه‌های فرهنگی جهاددانشگاهی در این زمینه مفید و ارزنده خواهد بود و از آنجایی که این برنامه‌ها؛ روش‌مند، علمی و استدلالی پیش می‌روند تأثیر بهتری بر افکار عمومی می‌گذارد.

گفتنی است، نمایشگاه «معرفی گزیده‌ای از دستاورد‌های جهاددانشگاهی» با شعار جهاددانشگاهی؛ الگوی ایرانی ـ اسلامی پیشرفت دانش‌بنیان تا روز سه‌شنبه، ۱۶ اسفندماه از ساعت ۸ تا ۱۶ در محل نمایشگاه‌های مجلس شورای اسلامی دایر است.

 

منبع:خبرگزاری دانشجو

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *