فروردین ۱۰, ۱۴۰۳
اعلام نیاز برای جذب ۲هزار نخبه از سوی دستگاه‌های اجرایی کشور

اعلام نیاز برای جذب ۲هزار نخبه از سوی دستگاه‌های اجرایی کشور

  • اسفند ۱۳, ۱۴۰۱

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، ائم مقام بنیاد ملی نخبگان ضمن تبریک اعیاد شعبانیه، گفت: این آیین‌نامه از چند ماه قبل به همت جمع زیادی از دستگاه‌های اجرایی کشور با محوریت مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری و با تاکیدی که شخص رئیس جمهور به حمایت از جامعه نخبگانی دارد، به تصویب رسید. در این بسته انواع حمایت‌های مورد نظر نخبگان به آنان اعطا می‌شود.

وی با بیان اینکه برای تصویب این آیین نامه همکاری خوبی میان بنیاد ملی نخبگان و مسئولان دیگر دستگاه‌های اجرایی کشور ایجاد شد، افزود: براساس این آیین نامه دولت مقرر کرد سالانه حداقل ۲۰ درصد از ظرفیت جذب هیات علمی دانشگاه‌ها به نخبگان اختصاص پیدا کند.

وی ادامه داد: این موضوع هم نخبگان ساکن در ایران را شامل می‌شود و هم نخبگان ایرانی غیرمقیم که به ایران بازگشته‌اند و برای تحقق این مهم، خوشبختانه وزارت علوم و وزارت بهداشت نیز همکاری حداکثری با بنیاد ملی نخبگان داشته و دارند.

باقری مقدم ادامه داد: به منظور اجرای آیین نامه جذب نخبگان در دستگاه‌های اجرایی کشور، بعد از مرحله شناسایی، توانمندسازی افراد برای اشتغال موثر در دستگاه‌های اجرایی آغاز شد، اما برای تحقق اهداف تعیین شده، دستگاه اجرایی باید تعامل حداکثری با سازمان اداری استخدامی داشته باشند.

وی گفت: همچنین تاکنون موافقت‌نامه‌های خوبی در این حوزه به امضا رسیده که از جمله آن می‌توان به اعلام نیاز استخدام هزار نفر در وزارت نیرو، ۴۰۰ نفر در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و هزار نفر در دانشگاه فرهنگیان و آموزش و پرورش و همچنین صد نفر در معاونت حقوقی ریاست جمهوری اشاره کرد.

قائم مقام بنیاد ملی نخبگان با بیان اینکه این برنامه برای اولین بار در کشور اجرا می‌شود و طبیعتاً روند‌ها آنگونه که باید تسهیل نشده، تصریح کرد: سازمان اداری استخدامی در حال حاضر ظرفیت اختصاصی دوهزار نفره برای جذب نیروی انسانی نخبه و مستعدبرتردر دستگاه‌های اجرایی را به بنیاد ملی نخبگان اعلام کرده است.

 

منبع:خبرگزاری دانشجو

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *