فروردین ۹, ۱۴۰۳
دانشگاه‌ها نقش تعیین کننده‌ای در توسعه استان ایلام دارند

دانشگاه‌ها نقش تعیین کننده‌ای در توسعه استان ایلام دارند

  • اسفند ۱۳, ۱۴۰۱

به گزارش خبرنگار مهر، حسن بهرام نیا استاندار ایلام صبح امروز جمعه در نشست معاون امور مجلس ریاست جمهوری با روسای دانشگاه‌ها و اعضای کانون دانشگاهیان استان در سالن جلسات شهید رجایی استانداری ایلام گفت: استان ایلام با ۶۰۰ هزار جمعیت دارای ۴۳۵ کیلومتر نوار مرزی مشترک با کشور همسایه عراق است و با سه استان دیاله، واسط و میسان عراق ارتباط تنگاتنگ قومی و اقتصادی دارد.

وی اظهار کرد: با شروع به کار دولت سیزدهم و در طی این مدت شش رفت و آمد دیپلماسی با استان‌های یاد شده برگزار شده که از حیث فرهنگی و گردشگری و مذهبی و اقتصادی تاثیرگذار بوده است.

بهرام نیا افزود: توسعه مراودات اقتصادی منجر به گشایش مرز هلاله شمالی شد و بازگشایی مجدد این مرز ظرفیت جدیدی را در حوزه اقتصادی استان ایجاد می‌کند.

استاندار ایلام با اشاره به سابقه درخشان مردم استان ایلام در دوران مختلف و با برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی گفت: مردم استان ایلام مردمی ولایت‌مدار و مقاوم و با فرهنگ هستند و بهترین مستند این استان هشت سال دفاع مقدس بود که توان تاب‌آوری مردم استان زیر بمباران شدید دشمن به حد اعلی رسید و سه هزار شهید والامقام را تقدیم نظام و انقلاب کرده است.

استاندار ایلام خاطرنشان کرد: به واسطه همجواری با عراق، استان ایلام محور اربعین قرار گرفته و اربعین امسال به بهترین شکل ممکن برگزار شد و با وجود تردد ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار زائر از مرز مهران میزان مرگ و میر ناشی از تصادفات رانندگی ۲۳ درصد کاهش یافت.

وی یادآور شد: از بدو ورود بلافاصله توسعه راه‌ها در دستور کار قرار گرفت و در ظرف ۹ ماه ۲۰ کیلومتر بزرگراه ایجاد و برای اولین بار جاده‌ها دو طرفه شد و در تلاش هستیم تا خرداد ماه سال آینده کل مسیر چهار خطه شود.

وی در ادامه با اشاره به حوادث اخیر در کشور نیز گفت: هدف دشمن در اغتشاشات اخیر کشته سازی بود و علیرغم بکارگیری همه امکانات دشمن اما مردم ولایت‌مدار استان ایلام به همراه سایر ملت ایران با حضور معنادار خود در راهپیمایی ۲۲ بهمن دسیسه‌های دشمن را خنثی کردند.

وی عنوان کرد: استان ایلام از حیث اقتصادی در مقیاس با ۳۱ استان و در حوزه اشتغال در مقام اول و در حوزه مسکن در مقام هفتم و در مجموع از جایگاه خوبی در مقیاس ملی برخوردار است.

وی در ادامه با اشاره به وضعیت دانشگاه و دانشجو در استان ایلام نیز گفت: استان دارای ۳۲ هزار دانشجو و هزار و ۸۸۵ عضو هیئت علمی است و علاوه بر این دانشجویانی از کشور عراق مشغول به تحصیل هستند.

بهرام نیا در پایان با اشاره به نقش و جایگاه دانشگاه در توسعه استان افزود: دانشگاه نقش تعیین کننده‌ای در توسعه علمی و اقتصادی و فرهنگی دارد.

 

منبع:خبرگزاری مهر

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *