فروردین ۳۱, ۱۴۰۳
اعزام نخستین کاروان زیارتی راهیان نور دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان تهران به مناطق عملیاتی جنوب کشور

اعزام نخستین کاروان زیارتی راهیان نور دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان تهران به مناطق عملیاتی جنوب کشور

  • اسفند ۱۱, ۱۴۰۱

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، مراسم بدرقه کاروان زیارتی راهیان نور دانشکده فنی و حرفه‌ای انقلاب اسلامی تهران با حضور رئیس دانشگاه، جمعی از روسای مراکز استان تهران و معاونین دانشکده از کنار یادمان شهدای گمنام مدفون در این مرکز برگزار شد.

میر محمد سید قاسمی مسوول بسیج دانشجویی دانشکده انقلاب اسلامی تهران در آغاز این مراسم بیان داشت: اردوی راهیان نور اردوی فرهنگی، معنوی و تربیتی حول موضوع جهاد، شهادت و مقاومت در بستر مشاهده و زیارت نقاط حماسی و عملیاتی دفاع مقدس است.

وی افزود: این رویداد فرهنگی با برنامه ریزی و هماهنگی سازمان بسیج دانشجویی جهت تحکیم هویت ملی و دینی و تقویت روحیه خودباوری و استکبار ستیزی در دانشجویان برای تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی و گسترش فرهنگ ایثار، جهاد، شهادت و دفاع مقدس در بین دانشجویان طراحی شده است.

قاسمی خاطر نشان کرد: معرفی شهدای شاخص با عنوان الگو‌های ماندگار به دانشجویان با تأکید بر نشر اندیشه و سیره شهدای دانشجو، تعمیق معنویت، بصیرت و افزایش معرفت در این عزیزان از دیگر محور‌های این برنامه فرهنگی است که با حمایت مسوولین دانشگاه با استقبال خوبی از سوی دانشجویان مواجه شده است.

همچنین، عبدی رییس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان اظهار داشت: دانشجویان عزیز ما زائران سرزمین نور هستند و از مناطقی بازدید میکنند که یادآور رشادت‌ها و حماسه‌های رزمندگان اسلام در ۸ سال دفاع مقدس است، عزیزانی که همه ما آرامش و امنیت امروز را مدیون آنهاهستیم.

وی سفر دانشجویان به سرزمین‌های سراسر نور و حماسه در قالب کاروان راهیان نور را فرصت مغتنمی برای بهره مندی از فیوضات معنوی آن در زندگی شخصی و اجتماعی دانست و از تمامی دست اندرکاران مهیا کننده این امر ارزشمند در دانشگاه تقدیر و تشکر کرد.

گفتنی است؛ ۳۰۰ نفر از دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان تهران به اردو‌های راهیان نور اعزام می‌شوند.

در این اردو دانشجویان طی چهار روز از مناطقی مانند فتح المبین، فکه، چذابه، هویزه، طلائیه، یادمان کربلای ۴، اروند و شلمچه بازدید خواهند کرد. دانیال علامه دانشجوی لبنانی الاصل مشغول به تحصیل در دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان تهران نیز برای نخستین بار در این اردوی زیارتی و فرهنگی حضور دارد.

 

منبع:خبرگزاری دانشجو

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *