فروردین ۳۱, ۱۴۰۳
دانشگاه‌ها با هماهنگی وزارت علوم میهمان خارجی دعوت کنند

دانشگاه‌ها با هماهنگی وزارت علوم میهمان خارجی دعوت کنند

  • اسفند ۹, ۱۴۰۱

به گزارش خبرنگار مهر، وحید حدادی اصل صبح امروز در همایش معاونان بین الملل سراسر کشور که در دانشگاه پیام نور در حال برگزاری است، گفت: یکی از مسائل عمده ما، با مراجع ذیربط در بحث صدور ویزا و اقامت دانشجویان خارجی است که برای آن جلساتی نیز برگزار کردیم و در پی حل آن هستیم. معمولاً صدور ویزا برای این دانشجویان دو هفته زمان می‌برد. صدور اجازه خروج کمی با سختی برای آنها انجام می‌شود که با توجه به مساعدت دولت، قرار است این مهم با رایزنی‌هایی که صورت گرفته، تسهیل شود.

وی افزود: یک حوزه دیگر که بر روی آن در بخش بین الملل کار می‌شود، حوزه دانشجویی و تبادل اساتید به خارج از کشور است. به غیر از رژیم صهیونیستی که ذات آن زیر سوال است و انگلستان که متأسفانه در حق ما کم لطفی می‌کند، با بقیه کشورها ارتباط داشته و تبادل استاد داریم، اما اساتید برای اعزام به سایر دانشگاه‌ها باید ادله مناسب داشته باشند.

قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل با گلایه از برخی از دانشگاه‌ها، یادآور شد: فردی که می‌خواهد برای فرصت مطالعاتی به خارج از کشور برود، خود دانشگاه باید بررسی‌های لازم را انجام دهد.

حدادی اصل تأکید کرد: به جز برخی از کشورها که ملاحظاتی داریم و سخت می‌گیریم، اساتید می‌توانند با ادله درست و مناسبی که ارائه می‌دهند، به سایر کشورها اعزام شوند.

قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل خاطرنشان کرد: به هیچ عنوان، هیچ دانشگاهی اجازه ندارد بدون اخذ مجوز از مرکز همکاری‌های وزارت علوم، فردی از خارج از کشور دعوت کرده و یا به خارج اعزام کند. در آن صورت مسئولیت با دانشگاه است. همانطور که ما نمی‌توانیم بدون هماهنگی وزارت خارجه، مهمان دعوت کنیم. دانشگاه‌هایی داشته ایم که بدون اطلاع ما مهمان دعوت کردند و خود مشکلات زیادی را به وجود آورده است.

وی تأکید کرد: برای اعزام همکاران به خارج از کشور، اعزام‌ها با هدف افزایش بهره وری با تعداد محدودی انجام شود. بعضی وقت‌ها می‌بینیم برای مأموریت به یک کشور یک الی سه نفر کافی است. بنابراین ما در این زمینه مقداری محدودیت داریم و خود دانشگاه‌ها در این زمینه بررسی لازم را انجام دهند تا نامه آنها را برنگردانیم.

قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل اظهار داشت: برای دعوت از میهمانان خارجی این که فقط حراست دانشگاه بداند کافی نیست و باید ما نیز بدانیم تا هماهنگی‌های لازم را انجام دهیم.

منبع:خبرگزاری مهر

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *