فروردین ۲۸, ۱۴۰۳
جشنواره «خوارزمی» مرجعیت علمی کشور را محقق می‌کند

جشنواره «خوارزمی» مرجعیت علمی کشور را محقق می‌کند

  • اسفند ۹, ۱۴۰۱

به گزارش خبرنگار مهر، محمدعلی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری صبح امروز (سه‌شنبه ۹ اسفند ماه) در سی و ششمین جشنواره بین‌المللی خوارزمی که در مرکز همایش‌های صداوسیما برگزار شد، ضمن تشکر از عوامل برگزاری این جشنواره گفت: باید از رئیس‌جمهور تشکر ویژه داشته باشم چرا که به طور میانگین ماهانه حداقل یک جلسه را به حوزه آموزش عالی و وزارت علوم اختصاص داده است.

وی با تاکید بر اینکه ریاست جمهور به علم، فناوری و نوآوری توجه ویژه داشته و دارد، بیان کرد: پنج اولویت برای وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در این دوره در نظر گرفتیم و تمام تلاش خود را خواهیم کرد که این موارد را محقق کنیم.

زلفی‌گل اولویت اول وزارتخانه را مرجعیت و دیپلماسی علمی، فناوری و نوآوری دانست و گفت: اولویت دوم، آموزش، پژوهش و برونداد هدفمند، اولویت سوم نوآوری فرهنگی و فرهنگ نوآوری، اولویت چهارم، شاگرد، فناور و نوآور پروری و در نهایت اولویت پنجم، تولید خدمت، ثروت و سرمایه از دانش است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: برگزاری این جشنواره‌ها و المپیادهای علمی در راستای تحقق دو اولویت از این موارد است. اول آنکه با انتخاب دانشمندان و اندیشمندان در این جشنواره‌ها، مرجعیت علمی خود را محقق می‌کنیم و نشان می‌دهیم قدر آنها که برای پیشرفت علم و فناوری تلاش می‌کنند را می‌دانیم.

وی تصریح کرد: دوم آنکه با برگزاری این جشنواره‌ها فرهنگ‌سازی می‌کنیم که یکی از سرمایه‌های ارزشمند کشور، سرمایه انسانی است. همه کسانی که انتخاب می‌شوند سرمایه‌های نمادین کشور هستند، یعنی کسانی که در هر جایگاهی قرار بگیرند به آن وجاهت می‌بخشند. بنابراین برگزاری چنین جشنواره‌های بسیار حائز اهمیت است.

زلفی گل بیان کرد: با کمک علم می‌توان کارهایی را انجام داد که بدون آن انجام ممکن نیست و می‌توان نقاطی را دید که بدون علم دیدن آنها مقدور نیست. اگر اولویت اول کشور ما علم است باید به همان اندازه در این زمینه سرمایه گذاری کنیم.
وی در پایان یادآور شد: البته خوشبختانه دولت سیزدهم توجه ویژه‌ای به این حوزه دارد. باید قدر این فرصت را بدانیم و از ظرفیت عظیم موجود برای پیشرفت بیش از پیش، نهایت بهره را ببریم.

 

منبع:خبرگزاری مهر

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *