فروردین ۲۸, ۱۴۰۳
تحقق «مرجعیت علمی» و «تولید ثروت از دانش» به کمک برگزیدگان علمی

تحقق «مرجعیت علمی» و «تولید ثروت از دانش» به کمک برگزیدگان علمی

  • اسفند ۹, ۱۴۰۱

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر محمد علی زلفی گل امروز در مراسم تقدیر از برگزیدگان جشنواره‌های خوارزمی گفت: به صورت میانگین، هر ماه یک جلسه در حوزه آموزش عالی و وزارت علوم با حضور رئیس جمهور داریم و این نشان از توجه ویژه رئیس جمهور به علم، فناوری و نوآوری است.

وی با بیان اینکه در این دوره از وزارت علوم ۵ اولویت داریم که برای تحقق آن تلاش می‌کنیم، خاطر نشان کرد: البته که برای تحقق این اولویت‌ها از همه ظرفیت‌های گسترده آموزش عالی برای تحقق این ۵ اولویت بهره می بریم.

زلفی گل با اشاره به این اولویت‌ها گفت: (مرجعیت و دیپلماسی علمی، فناوری و نوآوری)، (آموزش، پژوهش و بروندادهای هدفمند)، (نواوری فرهنگی و فرهنگ نوآوری)، (شاگرد، فناور و نوآور پروری) و (تولید خدمت، ثروت و سرمایه از دانش) اولویت‌های تعریف شده در وزارت علوم هستند.

وزیر علوم با بیان اینکه برگزیدگان در جشنواره‌های خوارزمی و المپیادهای علمی می‌توانند در راستای تحقق ۲ اولویت از ۵ اولویت این وزارتخانه گام بردارند، گفت: هدف اول تحقق مرجعیت علمی است چرا که وقتی فردی به عنوان دانشمند، اندیشمند و نوآور انتخاب می‌شود، مرجعیت علمی را در سطح بین المللی نشان دهد؛ ما قدردان چنین فردی هستیم.

وی اولویت دوم محقق شده از سوی برگزیدگان رویدادهای علمی را تولید خدمت و ثروت از دانش عنوان کرد.

زلفی گل با تاکید بر اینکه نیروی انسانی سرمایه‌های ارزشمند کشور هستند، گفت: برگزیدگان جشنواره‌های خوارزمی، سرمایه‌های کشور هستند؛ یعنی در هر جایی و در هر گروه و دانشگاهی، که قرار گیرند به آ نجا، وجاهت می‌بخشند.

وزیر علوم عنوان کرد: وقتی یک مرجع علمی در منطقه ضعیف شهر مستقر شود حتماً قیمت زمین آن منطقه و مسکن افزایش می‌یابد چرا که با حضور سرمایه انسانی، ارزش آن منطقه افزایش پیدا می‌کند. از این رو است که ما این جشنواره‌ها را جدی می‌گیریم و رئیس، جمهور نیز، زمانی برای حضور در این جشنواره‌ها اختصاص داده است.

زلفی گل گفت: بدون علم نمی‌توان کاری کرد؛ با دانش می‌توان به کشف سیاره‌ها و سیارک‌ها پرداخت و اقتصادهای آینده را رقم زد.

وی تاکید کرد: اگر اولویت ما علم است باید به همان اندازه سرمایه گذاری کرد.

زلفی گل گفت: امیدواریم دانشجویان و پژوهشگران قدر این فرصت را بدانند و از این فرصت برای پیشرفت کشور بهره ببرند.

 

منبع:خبرگزاری مهر

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *