فروردین ۳۱, ۱۴۰۳
به حضرت عباس(ع) «مولدسازی» اشتباه منتقل شده / همان کار درستی که مدنظر دانشجویان است پیگیری می‌شود

به حضرت عباس(ع) «مولدسازی» اشتباه منتقل شده / همان کار درستی که مدنظر دانشجویان است پیگیری می‌شود

  • اسفند ۷, ۱۴۰۱

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، قربان زاده، رئیس سازمان خصوصی سازی در  پرسش و پاسخ دانشجویی حول مصوبه مولدسازی دارایی های مازاد دولت که از سوی جنبش عدالتخواه دانشجویی و هشت بسیج دانشجویی تهران بزرگ برگزار شد، گفت: مولدسازی فقط مربوط به اموال غیرمنقول است و تاکنون نیز یک مورد مولدسازی اتفاق نیفتاده است. مازاد بودن یک سری اموال اعلام شده که ۶ مرحله دیگر شامل تثبیت مالکیت، ارزش افزایی، ارزشیابی، روش مولدسازی است و کار اصلا هنوز شروع نشده است؛ و من این همه هجمه را به فال می‌گیریم، چون این هجمه‌ها همه چیز را زیر ذره بین می‌برد و بخش به بخش کار را همه مردم می‌بینند.

وی با بیان طرح مولدسازی اموال دولت هنوز اجرا نشده که بخواهیم از آن دفاع و یا به آن حمله کنیم، افزود: من را به برنامه پایش دعوت کردند و گفتند فقط خودت هستی، ولی در استودیو آقای بیگی را دیدم؛ و بنده گفتم من اسلاید‌هایی را آماده کرده و تند‌ترین حملات و پاسخ‌های آن را هم نوشته ام و اگر شما می‌گفتند من حتما این اختیار را دارم که طرف گفتگو را انتخاب کنم، چون دنده‌های من نباید نردبان رای کسی باشد.

رئیس سازمان خصوصی سازی گفت: من هم دنبال این هستم که مولدسازی تبیین شود و مناظره هم برای من کاری ندارد. من می‌توانستم بگویم آقای بیگی من هفته اول که رئیس سازمان خصوصی سازی شدم شما من را ناهار دفتر پاسداران دعوت کردید و گفتید شرکت ایران ایرتور را پس بگیر و من گفتم من تازه آمده ام و هنوز دست و چپ و راستم را نمی‌شناسم من نمی‌دانم در سازمان خصوصی سازی کجاست و او گفت همین هفته شرکت ایران ایر تور را پس بگیر. من به آقای بیگی گفتم در لیستی که روز اول به من دادند ایران ایرتور سود ده‌ترین شرکت است و اگر من در آنتن برنامه زنده می‌گفتم آقای بیگی اگر من به حرف شما عمل می‌کردم بهترین رئیس سازمان خصوصی سازی کهکشان راه شیری نبودم؟ و این می‌شود مناظره و منازعه و این می‌شود اینکه من بیگی را منکوب کنم و اینگونه ما یک سرباز را می‌بریم. جنگ را نمی‌بریم.

وی با بیان اینکه هیچ مصوبه‌ای به مانند مصوبه مولدسازی اموال مازاد دولت زیرذره بین نهاد‌های تقنینی و نظارتی نرفته و این خیلی خوب است، چون این نظارت طرح را کامل می‌کند، اظهار کرد: به حضرت عباس مصوبه مولدسازی اشتباه منتقل شده و همان کار درستی که مدنظر شما دانشجویان است دارد پیگیری می‌شود و هنوز هم اتفاقی نیفتاده و قرار است همه مردم منفعت ببرند.

قربان زاده بیان کرد: بنده امروز به خاطر موضوعی پشت در هیئت رسیدگی به تخلفات ریاست جمهوری بودم و تا هفته آینده باید لایحه خودم را ارائه بدهم پس اینطور نیست که کلمه مصونیت برای ما مصونیت می‌آورد. در واقع از روزی که کلمه مصونیت آورده شده ۶۰ نهاد من را آوردند و بردند و پاسخگوی سوالات آن‌ها بوده ام.

وی با بیان اینکه مصونیت قضایی در دوره روحانی و با ابلاغ شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا و در خصوص پروژه‌های نیمه تمام اعمال شده، اما می‌گویند مصونیت قضایی از دوره کاپیتولاسیون به بعد در کشور وجود نداشته، اظهار کرد: خواهش می‌کنم در مورد مولدسازی جای دیگری نگویید مصونیت قضایی وجود نداشته است.

رئیس سازمان خصوصی سازی گفت: مولدسازی اموال مازاد دولت قرار است به اثربخشی و کارآمدی توجه کند و مهمترین نقطه تمرکز آن هم رونق پروژه‌های عمرانی نیمه تمام است و اینکه گفته می‌شود ۹۹۰ املاک تقسیم شده واقعا اینطور نیست. ما چطور این‌ها را تکذیب کنیم که مردم باور کنند.

وی با بیان اینکه به ما می‌گویند پشت در‌های بسته کار می‌کنید، اما در ۲۲ بهمن یک سایت فعال شد و همه موارد مولدسازی اموال دولت را در آن منتشر کردیم، اظهار کرد: هر انتقال مالکیتی از دولت به غیر دولت روی تابلوی شفاف بازار رقابتی قرار می‌گیرد تا همه بتوانند رقابت کنند و امروز برای اولین بار قرار شد مرکز کارشناسان قوه قضائه و شورای عالی کارشناسان رسمی دادگستری آغاز مسیر قیمت گذاری را شفاف در سامانه‌هایی که دارند منتشر کنند و اینگونه همه از نحوه قیمت گذاری مطلع می‌شوند و قیمت پایه بعد از تصویب روی تابلو قرار می‌گیرد.

 

منبع:خبرگزاری دانشجو

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *