اردیبهشت ۶, ۱۴۰۳
دبیر علمی دهمین کنگره ادبیات پایداری: قریب به ۴۰ دانشگاه و مرکز آموزش عالی سراسر کشور در رشته ادبیات پایداری ثبت‌نام می‌کنند

دبیر علمی دهمین کنگره ادبیات پایداری: قریب به ۴۰ دانشگاه و مرکز آموزش عالی سراسر کشور در رشته ادبیات پایداری ثبت‌نام می‌کنند

  • اسفند ۶, ۱۴۰۱

دبیر علمی دهمین کنگره ملی ادبیات پایداری گفت: نخستین دوره کارشناسی ارشد ادبیات پایداری را در دانشگاه دایر کردیم و به سایر دانشگاه‌ها تسری پیدا کرد و اکنون قریب به ۴۰ دانشگاه و مرکز آموزش عالی سراسر کشور این گرایش و رشته را دارند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ دکتر احمد امیری‌خراسانی در نشست خبری اظهار کرد: اجلاسیه نهایی دهمین کنگره ملی ادبیات پایداری، روز چهارشنبه ۱۰ اسفندماه جاری در دانشگاه شهید باهنر کرمان برگزار می شود.
او افزود: استان کرمان مفتخر است مانند بسیاری از کارهای دیگر در زمینه پایداری و مقاومت نیز جایگاه گذشته خود را حفظ کند و در این راستا سال ۸۴ نخستین کنگره ادبیات پایداری برگزار شد.
این استاد دانشگاه ادامه داد: در راستای تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر این که فرهنگ دفاع مقدس، ادبیات پایداری و مقاومت را از سطح جامعه به دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش انتقال دهیم و این پیشگامی نصیب دانشگاه شهید باهنر شد.
امیری‌خراسانی بیان کرد: نخستین دوره کارشناسی ارشد ادبیات پایداری را در دانشگاه دایر کردیم و به سایر دانشگاه‌ها تسری پیدا کرد و اکنون قریب به ۴۰ دانشگاه و مرکز آموزش عالی سراسر کشور این گرایش و رشته را دارند.
دبیر علمی دهمین کنگره ملی ادبیات پایداری اظهار کرد: به دلیل اینکه ادبیات پایداری رشته تازه‌ای بود، نیاز به پشتوانه علمی مناسب داشت و برای فراهم کردن توشه این گرایش، طرح برگزاری دو سالانه کنگره ادبیات پایداری ریخته و نخستین کنگره در سال ۸۴ برگزار شد.
وی افزود: دبیرخانه دائمی این کنگره در کرمان است و محصول ۹ دوره قبل مقالاتی است که در مجموعه کتاب “نامه پایداری” منتشر می‌شود.
امیری‌خراسانی تصریح کرد: ۱۴۱ مقاله از دانشگاه‌های سراسر کشور به دبیرخانه کنگره واصل و بخش زیادی از آثار داوری انجام شده و هر مقاله‌ای که تائید دو داور را بگیرد، پذیرفته می‌شود.
وی بیان کرد: کنگره ادبیات پایداری شناسنامه مقاومت و ایستادگی مردم و نیاکان ما در طول تاریخ است و از گذشته پربار تاکنون، ایران ما بر مسیر حوادث بسیاری بوده اما ذات و فرهنگ ایرانی که بعدها به دین اسلام معطر شد، در مقابل تمام هجمه‌های داخلی و بیرونی مقاومت و آثار بسیار نفیسی پدید آوردند که تحت عنوان ادبیات پایداری به نسل جدید و دانشگاه‌ها ارائه می‌کنیم.
این استاد دانشگاه تصریح کرد: هیچ کشوری در دنیا نتوانسته مجموعه تاریخ دلاوری‌هایش را به صورت علمی در مجموعه دانشگاهی ایجاد کند اما در ایران با پیشگامی کرمان این کار محقق شده است.
وی بیان کرد: شاهکار مقاومت ایرانی ها در دفاع مقدس صورت گرفت و به تعبیر مقام معظم رهبری، جنگ هشت ساله گنج است که باید بازشناسی و بازکاوی شود.
امیری‌خراسانی در پایان اظهار کرد: در بحث برگزاری کنگره از طریق مجازی ارتباطاتی با کشورهای دیگر و به عنوان مثال مقاله از اندونزی داریم و علاقمندان در این زمینه مرز نمی‌شناسند و حضور علمی و مجازی را از کشورهای دیگر داریم.
منبع:خبرآنلاین
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *