فروردین ۱۰, ۱۴۰۳
تهیه ۵ هزار واحد مسکونی برای تأمین مسکن اساتید جوان

تهیه ۵ هزار واحد مسکونی برای تأمین مسکن اساتید جوان

  • اسفند ۶, ۱۴۰۱

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، به نقل از دانشگاه تربیت مدرس، تفاهم نامه همکاری میان دانشگاه تربیت مدرس و شهرداری تهران با موضوع همکاری و مشارکت در طرح، ساخت و سرمایه گذاری مسکن ناظر بر تهیه ۵ هزار واحد مسکونی در اراضی متعلق به دانشگاه برای تأمین مسکن اساتید جوان، اعضای هیات علمی و یاوران علمی (کارمندان) منعقد و به امضای طرفین رسید.

این تفاهم نامه در راستای سیاست‌های کلی برنامه ششم دولت در جهش تولید مسکن و با هدف ایجاد شرایط مناسب، بستر سازی و تسهیل فرآیند برخورداری همه خانواده‌های شهری از واحد مسکونی در حد استطاعت و با بهره گیری از ظرفیت‌ها و امکانات به منظور مشارکت و هم افزایی در تولید و عرضه مسکن بین دانشگاه تربیت مدرس و شهرداری تهران منعقد شد.

در آیین امضای این تفاهم نامه، فرهاد دانشجو رییس دانشگاه در سخنانی ضمن تشکر از درایت و مدیریت زاکانی شهردار تهران و حمایت خاموشی رییس سازمان اوقاف و امور خیریه از صاحبان علم و دانش، انعقاد این تفاهم نامه در ایام عید مبعث و ولادت امام حسین (ع) واعیاد شعبانیه را به فال نیک گرفت و ابراز امیدواری کرد: اساتید و نخبگان دانشگاه و دانشگاهیان تربیت مدرس به برکت این کار و امضای این تفاهم نامه صاحب خانه شوند و بتوانند به پیشرفت و آبادانی کشور بیش ازپیش کمک کنند.

فرهاد دانشجو با اشاره به اینکه اساتید و کارکنان بازنشسته دانشگاه سال‌ها برای دانشگاه تربیت مدرس زحمت کشیده اند و باید زحمات و تلاش‌های آن‌ها همواره مورد توجه مسئولان قرار گیرد، تصریح کرد: ۵۰۰۰ واحد مسکونی که قرار است برای تأمین مسکن اعضای هیات علمی و کارکنان ساخته شود، به بازنشستگان دانشگاه نیز تعلق می‌گیرد.

زاکانی شهردار تهران نیز در این نشست کمک به خانه دار شدن دانشگاهیان و صاحبان علم و دانش را مایه افتخار دانست و آن را اقدامی مثبت و تأثیرگذار عنوان کرد.

حجت الاسلام سید مهدی خاموشی رییس سازمان اوقاف و امور خیریه نیز در سخنانی ابراز امیدواری کرد: خانه‌هایی که در اختیار دانشگاهیان قرار میگیرد مسکن طیبه‌ای باشد برای رشد و نمو در فضای معنوی و دینی و تربیت اسلامی فرزندان و مایه آرامش و آسایش ساکنین آن شود.

وی افزود: سازمان اوقاف و امور خیریه می‌تواند زیرساخت‌های لازم را در بافت‌های فرسوده و غیر فرسوده و بافت شهری برای ساخت مسکن و تحویل آن با شرایط قانونی و شرعی آماده نماید و ان‌شاءالله با کمک به دولت و نظام جمهوری اسلامی بتواند در جهت رفع یکی از دغدغه‌های اصلی مردم که بحث مسکن است گام بردارد.

 

منبع: خبرگزاری دانشجو

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *