اردیبهشت ۵, ۱۴۰۳
جشنواره ملی جهادگران، بزرگترین رویداد جهادی کشور است/ مردم از سال آینده ثمرات شورای عالی جهادسازندگی را لمس می‌کنند

جشنواره ملی جهادگران، بزرگترین رویداد جهادی کشور است/ مردم از سال آینده ثمرات شورای عالی جهادسازندگی را لمس می‌کنند

  • اسفند ۴, ۱۴۰۱

صادق مفرد، عضو شورای عالی جهاد سازندگی کشور در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو گفت: چهارمین جشواره عالی جهادگران حاصل یک سال تلاش گروه های جهادی است و با توجه به استقبالی که از آن صورت گرفته بزرگترین رویداد جهادی کشور در سالجاری محسوب می‌شود.

وی افزود: فعالیت گروه های جهادی در طول سال و به ویژه در زمان وقوع حوادث یا مسائلی مانند شیوع ویروس کرونا اوج می گیرد.

صادق مفرد بیان کرد: هر ساله بهترین فعالیت های گروه های جهادی که در قله قرار دارند در جشنواره ملی جهادگران ارائه می‌شوند.

وی بیان کرد: گروه های جهادی موفق در جلب مشارکت‌های مردمی و گروه های دارای تشکیلات قوی که موفق شده‌اند مسئله یک منطقه را حل کنند دستاوردهای خود را در جشنواره ملی جهادگران به اشتراک می‌گذارند.

صادق مفرد افزود: مخاطب اول جشنواره ملی جهادگران فعالین جهادی هستند و ما در قالب این جشنواره زیست بومی را فراهم کرده‌ایم تا فعالین جهادی که در استان‌های مختلف به فعالیت می پردازند بتوانند همدیگر را پیدا کنند.

وی اظهار کرد: جشنواره ملی جهادگران با مشارکت سه هزار گروه جهادی برگزار می شود و حدود ۷۸۰۰ اثر به این جشنواره ارسال شده که این آثار توسط ۴۰ نفر از داوران که جز افراد موثر و فعالین سابق اردوهای جهادی هستند داوری می شوند.

صادق مفرد افزود: چهارمین جشنواره ملی کشور با توجه به استقبالی که از آن صورت گرفته بزرگترین رویداد جهادی کشور در سالجاری محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: بدنه چهارمین جشنواره ملی جهادگران دانشجویی است ولی گروه های جهادی طلاب، بین الملل و اقشار مختلف هم در این جشنواره حضور یافته اند.

وی در ادامه اضافه کرد: شورای عالی جهادسازندگی با آنچه که در اوایل انقلاب وجود داشته متفاوت است و این شورا به عنوان یک سازمان دارای هویت که عملیات می کند محسوب نمی شود.

وی گفت: جریان جهادی در کشور رشد یافته و زمینه آن در دانشگاه ها، مدارس و بخش های مختلف شکل گرفته است. با این اوصاف شورای عالی جهاد سازندگی تلاش می کند تا ظرفیت جهادی کشور را  به حاکمیت و دستگاه های متولی محرومیت زدایی وصل کند.

صادق مفرد بیان کرد: با تشکیل شورای عالی جهاد سازندگی اعضای حقوقی این شورا شامل وزارت خانه‌ها، دستگاه ها  و نهادها مسائل خود را مطرح می کنند و ما به عنوان عضو حقیقی و به نمایندگی از گروه‌های جهادی سعی می‌کنیم ظرفیت این شبکه مردمی را به وزارتخانه ها و دیگر نهادها گره بزنیم.

وی تصریح کرد: شورای عالی جهادسازندگی فعلا در اول راه است ولی از سال آینده نهال آن کاشته می شود و مردم ثمرات آن را لمس می کنند.

 

منبع:خبرگزاری دانشجو

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *