فروردین ۳۰, ۱۴۰۳
مراجعه حضوری دانشجویان به سازمان امور دانشجویان کاهش یافت

مراجعه حضوری دانشجویان به سازمان امور دانشجویان کاهش یافت

  • اسفند ۳, ۱۴۰۱

طبق گزارشات رسیده، به نقل از سازمان امور دانشجویان، نشست هم اندیشی نمایندگان دانشگاه‌های تهران در خصوص سامانه جامع امور دانشجویان (سجاد)، توسط دفتر فناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی سازمان امور دانشجویان و با حضور دکتر صالحی مدیرکل فناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی، نمایندگان دانشگاه های تهران با هدف ایجاد تعامل و همفکری بین سازمان امور دانشجویان و دانشگاه ها به منظور تسهیل، تسریع و افزایش کیفیت ارائه خدمات به دانشجویان در محل این سازمان برگزار شد.

در این نشست دکتر صالحی مدیرکل فناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی ضمن خیر مقدم به مدعوین گفت: سازمان امور دانشجویان بازوی اجرایی وزارت علوم در حوزه دانشجویی است به طوری که بیش از ۵۰ خدمت دارای شناسه در حال ارائه به دانشجویان توسط سازمان است.

مدیرکل فناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی اظهار کرد: این جلسه با هدف هماهنگی و هم افزایی بیشتر، دریافت نقطه نظرات، تسهیل و بهبود ارتباط با دانشگاه ها در خصوص ارائه خدمات به دانشجویان از طریق سامانه سجاد برگزار می شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر اغلب خدمات سازمان به صورت الکترونیکی در سامانه سجاد، به عنوان پنجره واحد ارائه خدمات سازمان امور دانشجویان، ارائه می شود؛ تصریح کرد: تاکنون حدود ۲ میلیون متقاضی از طریق این سامانه خدمت مورد نظر خود را دریافت کرده اند.

صالحی با بیان اینکه سامانه سجاد به صورت موثر به امر خدمت رسانی سرعت بخشیده است؛ تصریح کرد: از طریق این بستر مراجعه حضوری متقاضیان به نحو چشم‌گیری کاهش یافته است.

این نشست در بخش های مختلف و در قالب ارائه های مجزا توسط کارشناسان دفتر فناوری اطلاعات برگزار شد و در پایان هر بخش، نمایندگان دانشگاه ها به طرح سوالات و ارائه پیشنهادات خود پرداختند.

سابقه شکل گیری سامانه سجاد و آخرین اقدامات صورت گرفته، امکانات عمومی سامانه و گردش کار سطح بالای فرآیندهای پرکاربرد، نحوه پشتیبانی و تحلیل تیکت های ثبت شده توسط متقاضیان نیز از جمله محورهایی بوده است که در این جلسه مورد بحث قرار گرفت.

همچنین در این نشست ضمن اعلام خبر راه اندازی سامانه هوش سازمانی، تاکید شد که با استفاده از این سامانه امکان دریافت انواع گزارش ها و تحلیل های مدیریتی از فرآیندها و درخواست های مختلف ثبت شده فرآهم شده است و این مهم امکان پایش و نظارت بهتر و در نهایت افزایش کیفیت ارائه خدمات و رضایت کاربران را فراهم خواهد آورد.

در بخش انتهایی این نشست مجتبی شرانجانی، مدیر کل نظارت و ارزیابی سازمان امور دانشجویان، گزارشی از عملکرد سازمان و دانشگاه ها ارائه و تاکید کردند که هدف ارزیابی و نظارت، کاهش زمان پاسخگویی و افزایش سرعت و کیفیت خدمات است.

منبع:خبرگزاری مهر

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *