فروردین ۱۰, ۱۴۰۳
نحوه دریافت و محل رفع نقص کارت شرکت در آزمون دکتری اعلام شد

نحوه دریافت و محل رفع نقص کارت شرکت در آزمون دکتری اعلام شد

  • اسفند ۳, ۱۴۰۱

به گزارش خبرنگاردانشگاه خبرگزاری دانشجو،سازمان سنجش آموزش کشورنحوه دریافت و محل رفع نقص کارت شرکت در آزمون دکتری را اعلام کرد.

در این اطلاعیه آمده است: به اطلاع متقاضیان شرکت در آزمون مقطع دکتری (Ph.D) سال ۱۴۰۲ می رساند که آزمون در صبح روزپنجشنبه مورخ۱۱/۱۲/۱۴۰۱ ودر شهر‌های مندرج در جدول شماره ۱ (مندرج درذیل این اطلاعیه) برگزار می شود.

فرآیند برگزاری آزمون از ساعت۸:۰۰ صبح آغاز و در‌های ورود به جلسه حوزه‌های برگزاری در ساعت۷:۳۰ صبح بسته خواهد شد، لذا متقاضیان می بایست قبل از بسته شدن در‌های ورودی در محل حوزه امتحانی خود حاضر باشند.

الف–نحوه وزمان پرینت کارت شرکت درآزمون

کارت شرکت درآزمون از روزدوشنبه مورخ۸/۱۲/۱۴۰۱ برای مشاهده و پرینت بر روی درگاه اطلاعرسانی سازمان سنجش آموزش
کشور قرار خواهد گرفت. متقاضیان آزمون، برای شرکت در جلسه امتحان باید در تاریخ تعیین شده به شرح فوقبه درگاه اطلاع رسانی مذکور مراجعه و باوارد نمودن اطلاعات شناسنامه ای (شامل نامخانوادگی و نام، کد ملی و تاریخ تولد) و یا اطلاعات ثبت نامی (شماره پرونده، شماره سریال و کدپیگیری و…) ازکارت شرکت درآزمون خودیک نسخه پرینت تهیه و براساس آدرس و زمان تعیین شده بر روی کارت شرکت در آزمون، به حوزه امتحانی مربوط مراجعه نمایند. برای شرکت در جلسه آزمون همراه داشتن پرینت کارت شرکت در آزمون و هم چنین اصل کارت ملی و یا اصل شناسنامه عکسدارو ارائه آن الزامی است. چنانچه متقاضی به دلیل در اختیار نداشتن اطلاعات مربوط به شماره داوطلبی، شماره پرونده و یا کد پیگیری مورد نیاز، موفق به پرینت کارت شرکت در آزمون خود نمیشود، لازم است با مراجعه به سیستم پاسخگویی اینترنتی این سازمان به نشانی https://request.sanjesh.org و انتخاب نام آزمون و تعیین موضوع پیگیری نسبت به دریافت اطلاعات مربوط به شماره پرونده، شماره داوطلبی و یا کد پیگیری ثبت نام اقدام نماید.

لازم به ذکر است، این امکان برای متقاضیانی فراهم می باشد که در سیستم پاسخگویی عضویت داشته باشند؛ بنابراین متقاضیانی که به اطلاعات فوق دسترسی ندارند، لازم است با عضویت در این سیستم نسبت به بازیابی این اطلاعات اقدام نمایند.

ب–درخصوص مندرجات کارت شرکت درآزمون چنانچه مغایرتی مشاهدهشد، متقاضیان لازم است به شرح زیراقدام نمایند:

۱-با توجه به اطلاعات مندرج بر روی کارت شرکت در آزمون، چنانچه متقاضیان مغایرتی در اطلاعات مندرج دربند‌های ۹، ۱۰،
۱۱، ۱۴، ۱۵، ۱۶، ۱۷و ۱۸ (شامل معدل مقطع کارشناسی، تاریخ فارغ التحصیلی مقطع کارشناسی، موسسه فارغ التحصیلی مقطع کارشناسی، معدل مقطع کارشناسی ارشد، تاریخ فارغ التحصیلی کارشناسی ارشد، مؤسسه فارغ التحصیلی مقطع کارشناس ارشد.هیات علمی (مربی آموزشی رسمی)، دانشگاه محل خدمت مربیان آموزشی رسمی) کارت شرکت در آزمون مشاهده نمودند، لازم است برای اصلاح مورد یا موارد مذکور حداکثر تا تاریخ ۱۱/۱۲/۱۴۰۱ ًمنحصرابه درگاه اطلاعرسانی سازمان سنجش آموزش کشور مراجعه و با ورود بهقسمت ویرایش اطلاعات در کارت ورود به جلسه آزمون، نسبت به اصلاح موارد اقدام نمایند.

متقاضیان درصورتی که در بند۷ (معلولیت) کارت شرکت در آزمون مغایرتی مشاهده نمودند، لازم است روز چهارشنبه مورخ ۱۰/۱۲/۱۴۰۱ به نماینده این سازمان مستقر در باجه رفع نقص حوزه مربوط (براساس جدول شماره ۲ مندرج در ذیل این اطلاعیه) مراجعه نموده وموضوع را پیگیری نمایند تا مشکل برطرف گردد.

۲-با توجه به دریافت اطلاعات شناسنامه ای متقاضیان از سامانه ثبت احوال، امکان ویرایش اطلاعات شناسنامه‌ای وجود ندارد؛ لذا چنانچه مغایرتی در اطلاعات مندرج در بند‌های ۱، ۲،۳، ۴، ۵ و ۶ کارت شرکت در آزمون شما وجود دارد ضروری است موارد مغایرت را از اداره ثبت احوال منطقه سکونت خود پیگیری نمایید.

تبصره:آن دسته از دانشجویان سال آخر که حداکثر تا تاریخ۳۰/۱۱/۱۴۰۱ در مقاطع کارشناسی ارشد و یا دکتری حرفه ای فارغ التحصیل شده و یا تا تاریخ۳۱/۰۶/۱۴۰۲ در مقاطع مذکور فارغ التحصیل می شوند، در این مرحله میبایست نسبت به ویرایش و یا درج معدل فارغ التحصیلی (برای فارغالتحصیلان۳۰/۱۱/۱۴۰۱) و یا میانگین نمرات واحد‌های درسی گذرانده شده (برای فارغ التحصیلان تا تاریخ۳۱/۰۶/۱۴۰۲) خود تا تاریخ۳۰/۱۱/۱۴۰۱ اقدام نمایند. متقاضیان مذکورمی بایست اصل گواهی تکمیل و تایید شده توسط دانشگاه محل تحصیل، مربوط به معدل واحد‌های گذرانده تا تاریخ۳۰/۱۱/۱۴۰۱ را در زمان مصاحبه همراه داشته و ارائه نمایند.

۲-چنانچه مغایرتی در اطلاعات مندرج در بند۸ (سهمیه ثبتنامی) کارت شرکت در آزمون شما وجود دارد، برای متقاضیان استفاده از سهمیه رزمندگان (سپاه پاسداران)، وزارت جهاد کشاورزی، ایثارگران (بنیاد شهید و امور ایثارگران) و سهمیه رزمندگان (واحد‌های تابعه ستاد کل نیرو‌های مسلح) لازم است حداکثر تا تاریخ ۱۱/۱۲/۱۴۰۱ به قسمت ویرایش اطلاعات کارت آزمون ورودی مقطع دکتری «Ph.D» (نیمهمتمرکز) سال ۱۴۰۲ در درگاه اطلاعرسانی این سازمان وارد شده و سهمیه مذکور را اصلاح نمایید تا در صورت تأیید نهایی توسط ارگان ذیربط، سهمیه برای شما اعمال گردد، در غیر این صورت با سهمیه آزاد گزینش خواهید شد.و هیچ اعتراضی پذیرفته نخواهد شد. ضمنا تاکید میگرددافرادی که در مرحله ثبت نام، متقاضی استفاده از سهمیه بوده اند، ولی سهمیه آن‌ها به هر دلیل از طرف ارگان ذیربط مورد تائید قرار نگرفته است، ضمن ویرایش اطلاعات (سهمیه ایثارگری)، برای بررسی و روشن شدن وضعیت سهمیه خود حداکثر تا تاریخ ۱۶/۱۲/۱۴۰۱ به ارگانهای مربوطه نیز مراجعه نمایند. در صورت تائید سهمیه توسط ارگان ذیربط سهمیه درخواستی اعمال میگردد، در غیر اینصورت با سهمیه آزاد گزینش خواهید شد و هیچ اعتراضی قابل قبول نمی‌باشد.

۳-چنانچه کارت شرکت در آزمون متقاضی فاقد عکس می‌باشد و یا عکس روی کارت دارای اشکالاتی از جمله:فاقد مُهر، واضح نبودن عکس و یا اشتباه عکس می‌باشدضروری است ضمن همراه داشتن پرینت کارت شرکت در آزمون، ۲ قطعه عکس ۴×۳و کارت ملی یا شناسنامه عکسدارمطابق ساعت و تاریخ اعلام شده در قسمت این اطلاعیه به نماینده سازمان سنجش آموزش کشورمستقر در باجه ی رفع نقص حوزه مربوطه تا روز قبل از برگزاری آزمون مراجعه نمایند و موضوع را پیگیری نموده تا مشکل برطرف گردد. در غیر این صورت فرد به عنوان متخلف تلقی میگردد. ضمنا ً سایر اطلاعات مندرج بر روی کارت شرکت در آزمون هر متقاضی براساس اطلاعات مندرج درتقاضانامه ثبت نام که توسط خود متقاضی تکمیل گردیده، در نظر گرفته شده است.

ج–آدرس ومحل رفع نقص کارت شرکت درآزمون

نماینده این سازمان در روز چهارشنبه مورخ ۱۰/۱۲/۱۴۰۱ صبح از ساعت۸:۳۰ الی ۱۲:۰۰ و بعدازظهر از ساعت ۱۴:۰۰ الی۱۷:۰۰ در باجه ی رفع نقص حوزه مربوطه مستقر خواهد شد. شهرستان‌های محل برگزاری آزمون به شرح جدول شماره ۱ (مندرج در ذیل این اطلاعیه) می باشد که آدرس و محل تشکیل باجه رفع نقص کارت شرکت درآزمون هر شهرستاندر جدول شماره ۲
(مندرج در ذیل این اطلاعیه) مشخص گردیده است.

د–یادآوی های مهم

۱–برای حضوردرجلسه آزمون، همراه داشتن پرینت کارت شرکت در آزمون، اصل کارت ملی و یا اصل شناسنامه عکسدارالزامی است.

۲-فرآیند برگزاری آزمون از ساعت۸صبح (هشت) میباشد.

۳-در ورودی ِحوزه‌های امتحانی رأسساعت۷:۳۰ (هفت و سی) بسته خواهد شد، لذا متقاضیان لازم است قبل از بسته شدن در‌های ورود به جلسه آزمون در حوزه امتحانی حاضر باشند.

۴-هر متقاضی برای حضور در جلسه آزمون بایدچند مداد سیاه نرم پررنگ، مدادتراش، مداد پاکن، ماسکو یک سنجاق و یا سوزن به همراه داشته باشد. رد و بدل کردن این موارد در جلسه آزمون تخلف محسوب می‌شود.

۵-متقاضیان باید از آوردن وسایل اضافی از جمله پیجر، تلفن همراه، ساعت هوشمند، دستبند هوشمند، انگشتر هوشمند، جزوه. کتاب، ماشین حساب، هرگونه نُت و یادداشت و نظایرآن به جلسه آزمون اکیدا ً خودداری نمایند. به همراه داشتن هر کدام از وسایل مندرج در این بند به عنوان تقلب و تخلف تلقی و با متقاضیان ذیربط براساس قانون رسیدگی به تخلفات و جرایم در آزمون‌های سراسری که بخشی از آن در بند «هـ» آمده است، رفتار خواهد شد.

۶-به همراه داشتن تلفن همراه حتی بصورت خاموش در جلسه آزمون موجب محرومیت از گزینش در آزمون خواهد شد.

۷-برای بازرسی بدنی و تطبیق عکس با فرد متولی همکاری لازم را بعمل آورید.

۸–حوزههای آزمون ازتحویل گرفتن هرگون هوسایل اضافی از جمله تلفن همراه، ماشین حساب، کیف دستی، ساک دستی، کتاب. جزوه و… معذور می‌باشند، بنابراین اکیدا توصیه می‌شودبه غیر از موارد اعلام شده در اطلاعیه پرینت کارت و برگ راهنمای شرکت در آزمون و اوراق تشخیص هویتیاز همراه داشتن سایر وسایل جدا ً خودداری شود.

۹-متقاضیان برای آگاهی بیشتر ازضوابط آزمون از برگ راهنمای شرکت در آزمون که بر روی درگاه اطلاع رسانی این سازمان قرار دارد پرینت تهیه و نسبت به مطالعه دقیق آن اقدام نمایند.

۱۰-با توجه به اینکه سازمان سنجش آموزش کشور در جهت بهبود و ارتقاء کیفی حوزه‌های برگزاری آزمون، نیاز به نظرات شما به عنوان معتبرترین منبع اخذ داده و اطلاعات برای ارزیابی حوزه هادارد، خواهشمند است نسبت به تکمیل نمودن پرسشنامهارزیابی حوزه امتحانی خوددر آزمون ورودی مقطع دکتری «Ph.D» (نیمه متمرکز) سال ۱۴۰۲ از تاریخ ۱۱/۱۲/۱۴۰۱ لغایت۱۸/۱۲/۱۴۰۱ بصورت اینترنتی از طریق درگاه اطلاع رسانی این سازمان اقدام نمایید.

۱۱-متقاضیان درصورت بوجود آمدن هرگونه مشکل در فرآیند برگزاری برای آن‌ها لازم است، حداکثر تا تاریخ ۱۸/۱۲/۱۴۰۱ از طریق سیستم پاسخگویی اینترنتی https://request.sanjesh.org با این سازمان مکاتبه نمایند. درخواست‌های واصله بعد از تاریخ فوق قابل بررسی و پیگیری نخواهد بود.

هـ–قانون رسیدگی به تخلفات وجرایم درآزمونهای سراسری

ماده ۵-تخلفات و جرایم در این قانون مشتمل بر موارد زیر است:

الف-ارتکاب هرگونه عملی که موجب بینظمی دربرگزاری آزمون گردد یا همراه داشتن هرگونه وسیله غیرمجاز از قبیل وسایل ارتباط الکترونیکی و دستگاه‌های حافظهدار.

ب-ارتکاب هرگونه عمل خلاف مقررات که آزمون متقاضی را از نظر علمی خدشه دار سازد از قبیل:

۱-ارائه مدرک یا گواهی مجعول یا تصویر گواهی مجعول برای شرکت در آزمون.

۲-تبانی با متقاضیان یا افراد خارج از حوزه امتحانی یا دستاندرکاران آزمون از قبیل عوامل اجرایی و طراحان سئوال برای تخلف در آزمون.

۳-ثبت نام در آزمون با هویت مجعول یا شرکت در جلسه آزمون به جای متقاضی اصلی.

ج-استفاده از هرگونه وسیله غیرمجاز ازقبیل وسایل ارتباط الکترونیکی و دستگاه‌های حافظهدار.

د-کمک به متقاضی خارج از ضوابط برگزاری آزمون برای پاسخ به سئوالات.

ه-دسترسی غیرمجاز به اطلاعات مربوط به متقاضیان یا استفاده غیر مجاز از آنها.

و-هرگونه تغییر غیرمجاز سئوالات، اوراق و پاسخنامه‌های متقاضیان یا سایر مدارک و دفاتر مربوط به آزمون.

ز-افشای سئوالات آزمون یا تلاش در جهت دستیابی و افشای آن یا شرکت یا معاونت دراین امر قبل یاحین برگزاری آزمون به
هرنحو.

ح-خرید یا فروش سئوالات آزمون یا پاسخ آن‌ها یا شرکت یا معاونت در این امر قبل یا حین برگزاری آزمون اعم از اینکه سئوالات
یا پاسخ آن‌ها واقعی یا غیرواقعی باشد.

ماده ۶-هیأت‌های رسیدگی به تخلفات، صلاحیت صدور حکم به مجازات‌های زیر را درباره متخلفان دارند:

الف-درمورد مشمولان بند (الف) ماده (۵): اخطارکتبی با درج درپرونده متقاضی و اعلام به مراجع ذی ربط یا محرومیت ازگزینش
در آزمون همان سال.

ب-در مورد مشمولان بند (ب) یا بند (ج) ماده (۵): محرومیت از گزینش علمی در آزمون همان سال و ابطال قبولی متقاضی در همان سال و محرومیت از شرکت در آزمون از یک تا ده سال بعد.

تبصره-آرای هیأت‌های بدوی جز در مورد مشمولان بند (الف) ماده (۶) این قانون قابل تجدید نظر خواهی در هیأت تجدید نظررسیدگی به تخلفات در آزمون‌ها میباشد.

ماده۷-در مورد مشمولان بند‌های (د)، (ه)، (و) (ز) و (ح) ماده (۵) هیأت‌های رسیدگی متهم را برای رسیدگی و اعمال جزای نقدی از ده میلیون (۱۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال تا یک میلیارد (۱.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال یا حبس از یک تا پنج سال یا هر دو مجازات به محاکم دادگستری معرفی مینمایند.

ماده۸–ارتکاب هریک ازاعمال موضوع ماده (۵) چنانچهد رقالب عضویت در یک گروه یا شبکه باشد، موجب تشدید مجازات میشود و تشکیل دهنده و سرکرده گروه یا شبکه بهحداکثر مجازات محکوم میگردد. مجازات هر یک از اعضاء که در ارتکاب تخلفات و جرایم فوق دخالتی نداشته باشند حسب مورد حداقل مجازات ذکر شده برای مرتکب میباشد.

ماده ۹-رسیدگی در هیأت‌های رسیدگی به تخلفات در آزمون‌ها مانع از رسیدگی برابر سایر قوانین جزایی یا رسیدگی در هیأت‌های رسیدگی به تخلفات اداری یا هیأت‌های انتظامی اعضای هیأت علمی یا کمیته‌های انضباطی دانشجویان نیست و مرتکب علاوه بر مجازات مندرج در مواد (۶ (و) ۷) این قانون به مجازات مقرر در سایر قوانین و مقررات محکوم میگردد.

ماده ۱۰-در صورت محکومیت قطعی فردیبه یکی از مجازات‌های مندرج در این قانون، به استثنای مجازات مندرج در بند (الف) ماده (۶)، هیات رسیدگی به تخلفات در آزمونها، قبولی وی در آزمون را ابطال مینماید. در این صورت مؤسسه آموزشی مربوط از صدور و اعطای هرگونه گواهی یا مدرک به وی خودداری خواهد نمود، وچنانچه گواهی فارغالتحصیلی به وی اعطاء شده باشد.

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری یا وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یا وزارت آموزش و پرورش یا دانشگاه آزاد اسلامی ملزم به ابطال آن گواهی هستند.

ماده ۱۱-چنانچه با بررسی‌های فنی و علمی، بین نمرات و رتبه اکتسابی متقاضی و سوابق تحصیلی وی مغایرت‌های غیرمتعارف مشهود و اساسی از قبیل عدم تطابق معدل دیپلم و دوره پیشدانشگاهی با رتبه و نمره اکتسابی در آزمون وجود داشته باشد، با تأیید هیأت‌های بدوی رسیدگی به تخلفات در آزمون‌ها از متقاضی در یک یا چند درس عمومی و اختصاصی امتحان مجدد به عمل میآید. تعیین وضعیت نهایی آزمون این متقاضی، بر اساس نتایج حاصل از امتحان مجدد بر عهده هیأت بدوی است.

ماده ۱۲-هر مؤسسه یا آموزشگاه علمی و آموزشی که برای افزایش آمادگی متقاضیان شرکت در آزمون‌های مورد بحث این قانون فعالیت میکند، چنانچه در تخلفات ماده (۵) مشارکت داشته باشد، مجوز تأسیس آن لغو میشود و مدیران مسؤول آنها، علاوه بر محرومیت دائمی از تأسیس و اداره این گونه مراکز، به مجازات‌های پیشبینی شده در این قانون و سایر قوانین محکوم میشوند، و چنانچه مؤسسه یا آموزشگاه فاقد مجوز باشد، مجازات مدیران مسؤول آن‌ها حداکثر مجازات مندرج در ماده (۶) است.

تبصره-در مورد آموزشگاه‌هایی که فاقد مجوز باشندعلاوه بر اقدام مراجع قانونی ذیربط مدعیالعلوم نیز میتواند رأسا ً نسبت به اعلام جرم و پیگیری تخلفات آنان اقدام نماید.

 

منبع:خبرگزاری دانشجو

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *