فروردین ۳۰, ۱۴۰۳
جریان دانشجویی در انتظار پاسخ رییس جمهور

جریان دانشجویی در انتظار پاسخ رییس جمهور

  • اسفند ۳, ۱۴۰۱

گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، ابوالفضل فکوری؛ چند هفته از ابلاغ سند انتظارات دولت می گذرد. پس از انتشار آن جریان دانشجویی دانشگاه فرهنگیان کشور در موضع گیری به نقد نگاه کالا سازی و ایده پته های آموزشی در بخش آموزش و پرورش آن پرداختند. طی بیانیه‌ای تحلیلی ۹۰ دفتر بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان در سراسر کشور ایرادات جدی به طرح وارد نموده و از مجموعه ریاست جمهوری و وزارت آموزش و پرورش درخواست شفاف سازی پیرامون این موضوع را کردند.


به کرات پیگیری های مختلف در باب دعوت طراحان ایده یارانه های آموزشی انجام شد و هیچ یک از کارشناسان این طرح گفتگوی تخصصی پیرامون آن را نپذیرفتند؛ سوالی که مطرح می شود این است که اگر ادله و منطق محکم پشت این طرح است چرا کارشناسان مربوطه به این حجم از انتقادات وارده پاسخ درخور نمی دهند ؟


به نظر می رسد این مقوله نیز از مواردی خواهد شد که پس از اجرا هیچکس را برای پاسخگویی در باب چرایی مطرح نمودن این ایده آیا اشکالات و نواقص آن پیدا نخواهید کرد. چطور می شود آینده نظام آموزشی یک کشور و این تعداد مخاطب را به دست چند کارشناس که حتی به خود زحمت تبیین و پاسخگویی نمی دهند سپرد ؟


موضوعی که عجیب تر از این است، سکوت مسئولان آموزش و پرورش نسبت به این سند و طراحان آن است. در آینده این سکوت به معنای رضایت و پذیرفتن این امر تلقی خواهد شد و روئسا و مدیران فعلی وزارت آموزش و پرورش باید به مردم و معلمان پاسخگو باشند.


بهتر است مجموعه ریاست جمهوری هر چه سریعتر پاسخ مطالبه جنبش دانشجویی را داده و یا نشستی تخصصی در باب سند تحول دولت در بخش آموزش و پرورش طراحی نماید و از همه کارشناسان با نگاه های مختلف دعوت به عمل آورد تا شاید بخشی از ابهامات جدی پاسخ داده شود.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *