فروردین ۳۰, ۱۴۰۳
برگزاری دوره جهادگران تبیین با حضور ۱۵۰۰ نفر از دانشجویان دانشگاه‌های سراسر کشور

برگزاری دوره جهادگران تبیین با حضور ۱۵۰۰ نفر از دانشجویان دانشگاه‌های سراسر کشور

  • اسفند ۲, ۱۴۰۱

سید مهدی سیدی، معاون سیاست ورزی سازمان بسیج دانشجویی کشور در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، از برگزاری دوره جهادگران تبیین با حضور ۱۵۰۰ نفر از دانشجویان دختر و پسر دانشگاه‌های کشور در تهران خبر داد.

وی افزود: با توجه به اینکه دانشجویان بسیجی و بدنه تشکل‌های دانشجویی در دانشگاه بیش از هر قشر دیگری می‌توانند به نقش آفرینی در عرصه جهاد تبیین بپردازند و در این عرصه پیشرو باشند؛ لذا دوره جهادگران تبیین طی چهار مرحله با حضور ۱۵۰۰ نفر از دانشجویان دختر و پسر برگزار شد.
برگزاری دوره جهادگران تبیین با حضور 1500 نفر از دانشجویان دانشگاه های سراسر کشور
سیدی با اشاره با اینکه دانشجویان بسیجی برای اینکه بتوانند زمینه نقش آفرینی اقشار دیگر را در عرصه جهاد تبیین فراهم کنند نیازمند ارائه آموزش‌های منسجم هستند و دوره جهادگران تبیین با هدف ارائه این آموزش‌ها برگزار شد، بیان کرد: دوره جهادگران تبیین با یک مدل جدید و به صورت فعالیت محور برگزار شد. به گونه‌ای که تلاش شد تا دانشجویان به کنش واقعی بپردازند و تجربه فعالیت میدانی جهاد تبیین را به دست بیاورند؛ لذا عمده فعالیت‌هایی هم که طراحی شده بود از جنسی بود که دانشجویان استدلال و گفتگو با هر مخاطبی را تجربه کنند تا در نهایت بتوانند وارد میدان عمل شود.
برگزاری دوره جهادگران تبیین با حضور 1500 نفر از دانشجویان دانشگاه های سراسر کشور
وی اظهار کرد: اگر آموخته‌های دانشجویان در حوزه جهاد تبیین و محتوایی که به آن‌ها ارائه می‌شود همراه با حرکت و اقدام آن‌ها نباشد یقینا انتقال محتوا به این دانشجویان منجر به سکون آن‌ها می‌شود و در نتیجه آن‌ها نمی‌توانند به وظایف خود در حوزه جهاد تبیین عمل کنند.

سیدی با اشاره به ثبت نام بیش از ۲۵۰۰ نفر از دانشجویان بسیجی برای شرکت در دوره جهادگران تبیین تصریح کرد: با توجه به محدودیت‌های پیش رو در نهایت ۱۵۰۰ نفر از دانشجویان دختر و پسر طی چهار مرحله در دوره جهادگران تبیین شرکت کردند.

وی افزود: در دوره جهادگران تبیین تلاش شد تا دانشجویان هم نقش خود را در فرآیند جهاد تبیین پیدا کنند و هم یک نگاه کلان به صحنه جهان داشته باشند تا اینگونه هم به اهمیت صحنه و فضای حرکت روبه جلوی جمهوری اسلامی و هم به نقش خود در عرصه جهاد تبیین پی ببرند.
برگزاری دوره جهادگران تبیین با حضور 1500 نفر از دانشجویان دانشگاه های سراسر کشور
سیدی اظهار کرد: در این دوره ما از دانشجویان خواستیم تا به عنوان دبیر کمیته راهیان نور دانشگاه خود برای دانشجویان متقاضی شرکت در اردوی راهیان نور به برنامه ریزی بپردازند. همچنین از این دانشجویان خواسته شد تا به سوالاتی از قبیل اینکه مهمترین موضوعی که در حوزه جهاد تبیین باید به آن‌ها پرداخته شود و استدلال شان در رابطه با اهمیت جهاد تبیین پاسخ بدهند. مضاف بر این از دانشجویان خواسته شد تا ایده‌ها و قالب‌های خود در زمینه جهاد تببین و در فضای اردو‌های راهیان نور را ارائه کنند.

وی بیان کرد: همچنین در این دوره دانشجویان گفتگو با افرادی را که نمی‌خواهند در فضای انتخابات مشارکت اجتماعی داشته باشند و یا گفتگو با افرادی که با نظام عناد و دشمنی ندارند، ولی سوال دارند و ممکن سوالات خود را با لحن تندی بپرسند تمرین کردند. به هر روی در این قالب‌ها سعی شد که دانشجویان به این خودباوری برسند که در فضای جهاد تبیین با هر سطحی از توانمندی که دارند به نقش آفرینی بپردازند.
برگزاری دوره جهادگران تبیین با حضور 1500 نفر از دانشجویان دانشگاه های سراسر کشور
سیدی اظهار کرد: تلاش می‌کنیم تا با استفاده از تجربیات دوره کشوری جهادگران تبیین فضای بهتری را برای برگزاری دوره‌های استانی جهاد تبیین برنامه ریزی کرده و این دوره‌ها را به صورت پرشمار برگزار کنیم.

 

منبع:خبرگزاری دانشجو

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *