فروردین ۹, ۱۴۰۳
علت ممنوع الورودی تعدادی از دانشجویان، مسائل آموزشی بود

علت ممنوع الورودی تعدادی از دانشجویان، مسائل آموزشی بود

  • اسفند ۱, ۱۴۰۱

به گزارش گروه  دانشگاه خبرگزاری دانشجو، فرهاد دانشجو رییس دانشگاه در سخنانی به بازدید از دانشکده منابع طبیعی و علوم دریایی نور اشاره کرد و گفت: در این بازدید مبلغی در حدود ۶ میلیارد و ۹۴۰ میلیون تومان جهت امور مختلف شامل ساخت ساختمان ساحلی، ساختمان جنگل، تحقیق، موارد آموزشی و تجهیزات سالن ورزش تخصیص یافت. همچنین طی هفته گذشته مبالغی نیز جهت امور پژوهشی (پایان نامه و رساله) دانشگاه و امور ضروری اداری و مالی دانشگاه تخصیص یافت.

دانشجو، در بخش دیگری از سخنان خود به عملکرد مطلوب دانشگاه در ایام اعتراضات اشاره کرد و گفت: موارد مربوط به ۹۶ درصد از دانشجویان معترض با گفتگو، تفاهم و تعهد حل شد و پرونده‌ای برای آن‌ها تشکیل نشد و و حکمی نیز علیه هیچ یک از دانشجویان دانشگاه صادر نگردید. چند دانشجوی دستگیر شده از دانشگاه نیز در خارج از محیط دانشگاه در اعتراضات دستگیر شده بودند که دانشگاه تمام تلاش خود را برای آزادی آنان انجام داد و هیچ یک از دانشجویان دانشگاه تاکنون از کمیته انضباطی برای تعلیق و … حکمی دریافت نکرده است و علت ممنوع الورودی تعداد اندکی از دانشجویان به دلیل مسائل آموزشی و عدم شرکت آنان در کلاس‌های درس بیش از حد مجاز و حذف درس بوده است.

رئیس دانشگاه تربیت مدرس خاطر نشان کرد: دانشگاه دارای شأنی والا و علمی است و می‌تواند مسائل داخلی خود را کنترل و مدیریت نماید و همواره در این مسیر صبوری به خرج داده است، اما برخی از افراد، رفتار آزادمنشانه دانشگاه و فضای مملو از دوستی و آرامش حاکم بر دانشگاه را دوست ندارند و می‌خواهند با حرف‌های غیر منطقی و برخی شایعات، فضا را مخدوش نمایند.

وی در ادامه به برگزاری کلاس‌های درس دانشگاه تربیت مدرس به صورت حضوری در ایام پس از تعطیلات نوروز و ماه مبارک رمضان تأکید کرد و گفت: برخی از دانشگاه‌ها تصمیماتی مبنی بر غیرحضوری بودن کلاس‌های درس خود در ایام پس از تعطیلات نوروز و و در ماه مبارک رمضان گرفته اند، اما دانشگاه تربیت مدرس هیچ کلاسی را به صورت مجازی برگزار نخواهد کرد و تمامی کلاس‌ها به صورت حضوری برگزار می‌شود.

ریس دانشگاه تربیت مدرس به پرداخت مبلغ ۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش حقوق اعضای هیات علمی مربوط به جهش علمی اشاره کرد و گفت: افرادی که از میزان افزایش حقوق مربوط به جهش علمی بهره مند می‌شوند در نظر داشته باشند که این امتیاز و افزایش حقوق به صورت مستمر نیست و در حقوق بازنشستگی و درصد افزایش حقوق سالانه آنان محسوب نخواهد شد و بر اساس عملکرد افراد و دارا بودن دو مورد شامل: دریافت پایه (از مهر ۱۴۰۰ تا مهر ۱۴۰۱) و پر کردن ساعات موظفی در طی زمان قید شده، از این امتیاز بهره‌مند خواهند شد و دانشگاه نیز تمام تلاش خود را کرده است تا افراد طبق مفاد آیین نامه بتوانند از این امتیاز بهره‌مند شوند.

دانشجو به روسای دانشکده‌ها توصیه کرد تا به اعضای هیات علمی خود در خصوص اهمیت پر کردن میزان ساعات موظفی از مهر ۱۴۰۱ تا مهر ۱۴۰۱ که مبنای ارزیابی سال آینده است، را خاطر نشان نمایند و حقوق اعضای هیات علمی نیز بر اساس میزان موظفی انجام گرفته، پرداخت خواهد شد.

 

منبع:خبرگزاری دانشجو

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *