فروردین ۱۰, ۱۴۰۳
اهدا دستگاه بیوترون به دانشگاه لرستان از سوی پژوهشگر روسی

اهدا دستگاه بیوترون به دانشگاه لرستان از سوی پژوهشگر روسی

  • اسفند ۱, ۱۴۰۱

پروفسور «یوگنی ویاچسلاویچ‌کامراگوف»، پژوهشگر زیست‌شناسی، کارآفرین، مخترع و سرمایه‌گذار روسی و عضو آکادمی علوم روسیه، با حضور در دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه لرستان، ضمن سخنرانی با عنوان راهکارهای بیولوژیکی جوان‌سازی، یک «دستگاه بیوترون» را به این دانشکده اهداء کرد.

به گزارش خبرآنلاین لرستان، پروفسور «یوگنی ویاچسلاویچ‌کامراگوف»، پژوهشگر، استاد زیست‌شناسی، کارآفرین و مخترع اهل کشور روسیه و عضو آکادمی علوم روسیه، با همکاری معاونت پژوهش و فناوری دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه لرستان و گروه همکاری‌های علمی‌ بین‌المللی این دانشگاه، نشست سخنرانی خود با عنوان «راهکارهای بیولوژیکی جوان‌سازی» را با حضور جمعی از اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه لرستان در سالن اجتماعات دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه برگزار کرد.

وی، پس از نشست علمی و پاسخ به پرسش‌ها و دیدگاه‌ها درباره راهکارهای بیولوژیکی جوان‌سازی، یک دستگاه بیوترون (Biotron) را به دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه لرستان اهداء کرد.

در همین رابطه، دکتر سعید محمدزاده، سرپرست معاونت پشتیبانی و توسعه دانشگاه لرستان و رئیس دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی این دانشگاه در گفت‌وگو با خبرنگار ما درباره دستگاه «بیوترون»، توضیح داد: «این دستگاه اولین‌بار توسط یک دانشمند چینی اختراع شد؛ پروفسور ویاچسلاویچ‌کامراگوف، با نوآوری خود، تغییراتی در این دستگاه ایجاد کرد و تست‌های گوناگونی در زمینه‌های پزشکی و جانوری با این دستگاه انجام داد».

دکتر محمدزاده، تشریح کرد: «هدف پروفسور ویاچسلاویچ‌کامراگوف از انجام تست‌ها بر روی این دستگاه، آن بوده است که اثرگذاری این دستگاه در درمان برخی بیماری‌ها و افزایش طول عمر، ارزیابی و سنجش شود».

وی، درباره چیستی کارکرد بیوترون تشریح کرد: «بیوترون دستگاهی است که با ساطع کردن اشعه‌ها از گیاهان، می‌تواند در درمان برخی بیماری‌ها، به‌کار رود و طول عمر را افزایش بدهد».

سرپرست معاونت پشتیبانی و توسعه دانشگاه لرستان افزود: «پروفسور ویاچسلاویچ‌کامراگوف، عمده تست‌های خود را براساس به‌کارگیری نمونه‌های جانوری و گیاهی انجام داده است؛ اما این یک آغاز خوب برای تحول در آینده است که هدف نهایی‌اش، افزایش طول عمر انسان است».

دکتر سعید محمدزاده، ادامه داد: «آزمایش‌های پروفسور ویاچسلاویچ‌کامراگوف نشان می‌دهد کارکرد دستگاه توانسته است منجر به افزایش طول عمر جانوران و گیاهان مورد آزمایش شود و بدیهی است که تلاش نهایی آن است در مورد انسان هم در آینده چنین شود».

رئیس دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه لرستان تصریح کرد: «اینگونه ارتباطات و همکاری‌های علمی پژوهشی، تحقیقاتی بین دانشگاه‌های داخل و خارج از کشور باید گسترش یابد که در راستای تقویت دیپلماسی علمی بین‌المللی هم محسوب می‌شود».

دکتر سعید محمدزاده، اظهار داشت: «ارتباطات علمی بین پژوهشگران و محققان داخل با پژوهشگران خارج از کشور در مسیر ارتقای شاخص‌های اقتدار علمی کشور بایستی تقویت شود».

دکتر محمدزاده، تصریح کرد: «اینگونه همکاری‌ها و ارتباطات در راستای تحقق تفاهم‌نامه‌های مشترکی است که بین نظام دانشگاهی ایران با نظام دانشگاهی کشور روسیه منعقد شده است».

گفتنی است نشست علمی سخنرانی، پروفسور «یوگنی ویاچسلاویچ‌کامراگوف»، پژوهشگر و محقق اهل کشور روسیه در دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه لرستان، توسط معاونت پژوهش و فناوری این دانشکده و گروه همکاری‌های علمی بین‌المللی دانشگاه لرستان، برگزار شد.

همچنین پروفسور ویاچسلاویچ‌کامراگوف، با دکتر علی نظری، رئیس دانشگاه لرستان، دکتر مصطفی کرم‌پور، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه لرستان و دکتر غلامحسین حسینی، مدیر گروه همکاری‌های علمی‌بین‌المللی این دانشگاه، دیدار و گفت‌وگو کرد.

گسترش اینگونه ارتباطات علمی، تحقیقاتی و پژوهشی بین‌دانشگاهی فراملی با تأکید بر تحقیقات کاربردی، از جمله اولویت‌های کاری معاونت پژوهش و فناوری و گروه همکاری‌های علمی‌بین‌المللی دانشگاه لرستان است.

منبع:خبرآنلاین

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *