فروردین ۳۱, ۱۴۰۳
برگزاری همایش بین‌المللی "سفیران مقاومت" / 700 دانشجوی بین المللی در دانشگاه های سمنان داریم

برگزاری همایش بین‌المللی “سفیران مقاومت” / ۷۰۰ دانشجوی بین المللی در دانشگاه های سمنان داریم

  • بهمن ۲۷, ۱۴۰۱

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان ؛ معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه سمنان گفت : بیش از ۷۰۰ دانشجوی بین المللی در دانشگاه های سمنان در حال تحصیل هستند .

دکتر اشکان جبلی جوان ، آشنایی بیشتر دانشجویان خارجی با دهه فجر ، دوران دفاع مقدس و معرفی سرداران مقاومت را از جمله اهداف برگزاری این همایش برشمرد و اظهار داشت : این دانشجویان سفیران خوبی برای انتقال پیام جمهوری اسلامی و ارزشهای انقلاب به خارج از مرزهای ایران هستند .

دکتر خادم معاون بین الملل ستاد راهیان نور کشور در این همایش با اشاره به اینکه نظام سلطه جهانی (آمریکا ) توسعه ، فقر ، توسعه فساد و توسعه تبعیض را دنبال می کند گفت : ماموریت دنبال کنندگان راه شهدا ایستادگی و مقابله با این فقر و ظلم آمریکایی است .

دکتر خادم ، ماموریت دوم پیروان شهدا را ایستادگی و مقابله با فساد دانست و افزود : فساد بر هم زننده کانون خانواده ، نسبت زندگی و سوق دادن زندگی به سبک غربی است .

معاون بین الملل ستاد راهیان نور کشور ماموریت سوم جوانان را مقابله با تبعیض دانست و گفت : حقوق بشر ، حقوق زنان و کودکان بخشی از نظام تبعیض آلود غربی است که با الگوی های خود آنها را زیر پا می گذارد .

دکتر خادم اظهار داشت : وظیفه و ماموریت ما ایستادگی با بصیرت و آگاهی در مقابل این نظام سلطه و ظلم جهانی است .

وی وحدت دولت ها و ملت ها را در پیروزی و فروپاشی نظام سلطه در دنیا بسیار مهم دانست و گفت : شما جوانان به عنوان نمایندگان نخبه ملت خودتان پیام و ندای جمهوری اسلامی را که اتحاد ملت های مسلمان و ملت های مظلوم در جهان است را به کشور خودتان برسانید .

آقای ریواده معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان هم در این نشست تاکید کرد : شما جوانان به عنوان نمایندگان مقاومت ، پیام جمهوری اسلامی را که اتحاد ملت های مسلمان و ملت های مظلوم است را به نخبگان و مردم کشورخودتان برسانید .

دکتر سیف الله سعدالدین رئیس دانشگاه سمنان نیز دراین مراسم از گفت: این همایش با هدف تبیین و معرفی دستارودهای انقلاب اسلامی،دفاع مقدس و محور مقاومت و همچنین فرهنگ استکبار ستیزی برگزار شد .

سعدالدین اظهار امیدواری کرد : شما دانشجویان با یافته های علمی از دانشگاه های سمنان ، منشاء تحول در کشور خودتان باشید .

سعدالدین با بیان اینکه علم در گذر زمان پیشرفت زیادی کرده است تصریح کرد : اکنون جنگ ، جنگ ایده ها است و فناوری و آموخته ها می تواند به پیروزی ملت ها به ویژه محور مقاومت کمک زیادی نماید .

رئیس دانشگاه سمنان تاکید کرد : شما دانشجویان باید برای عملی کردن یافته های علمی در کشور خودتان و نیز خدمت به مردم کشورهای خودتان به ویژه محور مقاومت تلاش نمائید .

همچنین در این همایش از کتاب الگوی مدیریت جهادی سردار حسن شاطری نوشته آقای باقر نژاد با حضور مسئولان رونمایی شد .

تجلیل از دو دانشجوی نمونه از کشور افغانستان و نیز اجرای سرود از دیگر بخش های این همایش بود .

این همایش با همکاری دانشگاه های استان و نیز بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان برگزار شد .

ادای احترام به مقام شامخ شهید آرمیده در دانشگاه سمنان و اقامه نماز جماعت ظهر و عصر پایان بخش این همایش بین المللی بود .

منبع:خبرآنلاین

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *