اردیبهشت ۴, ۱۴۰۳
عبور از تهدید‌های فضای سایبری به قوت «ایجاد امنیت»

عبور از تهدید‌های فضای سایبری به قوت «ایجاد امنیت»

  • بهمن ۲۷, ۱۴۰۱

به گزارش گروه دانشگاه ، به نقل از وزارت علوم، در راستای توانمندسازی مدیران و کارشناسان حوزه فناوری اطلاعات ستاد وزارتخانه و سازمان‌های تابعه در مواجه با تهدیدات و مخاطرات سایبری، دوره آموزشی «امنیت سایبری کاربران و سازمان» با حضور بیش از ۴۰۰ نفر از کارشناسان فناوری اطلاعات ستاد وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و سازمان‌ها، دانشگاه‌ها، موسسات آموزش عالی و پارک‌های علم و فناوری به صورت حضوری و مجازی در سالن شهدای جهاد علمی این وزارت برگزار شد.

علی اکبر فامیل کریمی مشاور وزیر علوم، رئیس مرکز حراست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نیز در این دوره آموزشی اظهار داشت: بیش از چهاردهه در فضای مدیریتی مشغول به کار بوده‌ام، ولی هیچ‌گاه مانند مقطع کنونی مدیریت با پیچیدگی همراه نبوده؛ قله و بستر همه پیچیدگی‌ها در فضای سایبری است و این امر قابل نفی نیست.

وی افزود: اگر کسی امروز بخواهد در حوزه‌ای فعالیتی را آغاز کند، اگر فضای سایبری را نادیده بگیرد قطعا موفق نخواهد شد.

دبیر کمیته پدافند غیرعامل وزارت علوم، با بیان اینکه در حوزه حراست به هیچ وجه به فضای سایبری از زاویه سلبی و نفی‌ای نگاه نمی‌کنیم، خاطرنشان کرد: نگاه نخست ما نگاه ایجابی و نگاه اولای ما فرصتی است. این نگاه فرصتی و این بستر ایجابی، به جهت آن که به صورت لحظه‌ای در حال تحول و تغییر است، ما را ملزم به تغییرات اساسی و ریزتغییرات لحظه‌ای می‌کند و کسی نمی‌تواند محدودیت خاصی برای این فضا قائل شود.

وی تصریح کرد: امروزه در فضای امنیتی و حراستی، اولویت نخست پرداختن به «فضای سایبری» است و در این راستا باید خود را مسلح، مسلط و مشرف کنیم و از تهدید‌های فضای سایبری به قوت «ایجاد امنیت» می‌توانیم عبور کنیم.

رئیس مرکز حراست وزارت علوم، مدیریت هویت و دسترسی مجوزها، مدیریت تهدید و آسیب‌پذیری، مدیریت حفاظت از اطلاعات و داده‌ها، مدیریت خدمات فناوری اطلاعات و مدیریت دارایی‌های فیزیکی را از دغدغه‌های این مرکز دانست.

گفتنی است در این دوره آموزشی فانیان رئیس مرکز تخصصی آپا و عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی اصفهان به بیان مباحثی درخصوص برقراری امنیت سایبری در سازمان پرداخت و به سوالات شرکت‌کنندگان پاسخ داد.

 

منبع:خبرگزاری دانشجو

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *