فروردین ۹, ۱۴۰۳
انجمن های علمی بهترین حلقه وصل دانشگاه و صنعت هستند

انجمن های علمی بهترین حلقه وصل دانشگاه و صنعت هستند

  • بهمن ۲۶, ۱۴۰۱

طبق گزارشات رسیده، به نقل از معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، مهدی بادپا در افتتاحیه نخستین رویداد ملی پویش(نشست دبیران کل و کارشناسان انجمن های علمی و دانشجویی سراسر کشور) که عصر سه شنبه در سالن رودکی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد بیان کرد: بهترین افرادی که می توانند به انجمن های علمی کمک کنند، در این نشست جمع شدند از دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی تا اساتید مطرح کشور.

وی به هدف و نتایج برگزاری این نشست اشاره کرد و گفت: نقطه قوت این برنامه ارائه آن به صورت کارگاهی است و خروجی این نشست می تواند ارائه ایده های نو و کاربردی به وزارت علوم باشد.

مدیر کل پشتیبانی امور فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم و تحقیقات و فناوری خاطر نشان کرد: در این برنامه ۴ نشست تخصصی برگزار می شود که زمینه و فرصت تعامل و ارتباط هر چه بیشتر و حل مسائل انجمن علمی را فراهم می کند.

وی گفت: دانشجو سال ها در دانشگاه درس می خواند و اگر در این مدت فرهنگ توسعه دانش بنیان را آموزش ببینند می توانند بعد فارغ التحصیلی به راحتی شرکت تاسیس کنند و درآمدزایی داشته باشند.

بادپا ابراز کرد: بهترین مکان برای حلقه وصل دانشگاه و پارک های علمی و فناوری، می تواند انجمن های علمی باشد.

وی خاطرنشان کرد: انجمن های علمی هم پا با دانشگاه ها جلو نیامدند؛ در حالیکه باید رشد داشته باشند و به حل مشکلات جامعه و مسائل مربوط به صنعت و کارهای جدی ورود پیدا کنند.

منبع:خبرگزاری مهر

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *