اردیبهشت ۶, ۱۴۰۳
امضا تفاهم نامه همکاری مؤسسه آموزش عالی فردوس با سازمان کتابخانه ‏ها، موزه ‏ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی

امضا تفاهم نامه همکاری مؤسسه آموزش عالی فردوس با سازمان کتابخانه ‏ها، موزه ‏ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی

  • بهمن ۲۶, ۱۴۰۱

سازمان کتابخانه ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی و مؤسسه آموزش عالی فردوس مشهد در راستای تبیین صحیح کلام اهل بیت (ع) و برگزاری کرسی‏‌های نظریه‏ پردازی، ارائه آخرین یافته‏‌های علمی با استفاده از منابع دیجیتال و برقراری مناسبات و همکاری‏‌های تنگاتنگ بین مؤسسات علمی، تفاهم‌نامه همکاری امضاء کردند.
به گزارش روابط عمومی مؤسسه آموزش عالی فردوس، دکتر هاشم جلیلی صفریان رئیس موسسه آموزش عالی فردوس در این جلسه که در محل کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی برگزار شد، ارتباط با مجامع علمی و فرهنگی و پیگیری بندهای مندرج در تفاهم نامه را ابزاری برای پویایی دانشجویان خواند.
وی با اشاره به ۲۷ کد رشته فعال در این مجموعه تصریح کرد: موسسه عالی فردوس تلاش داشته است تا رشته‌های مورد نیاز جامعه را در زمینه‌های موسیقی، تصویرسازی، تاریخ هنر ایرانی اسلامی، هنرهای چندرسانه‌ای و بسیاری از زمینه‌های هنری دیگر پوشش دهد.
جلیلی اظهار کرد: آستان قدس رضوی مجموعه بی‌نظیر دینی در دنیا است که در هر مسیری وارد شده آن را به بهترین شکل هدایت و رهبری کرده است.
وی همچنین مضامین دینی و آیات قرآنی را یکی از درون مایه‌های هنری دانشجویان این موسسه برشمرد و ارتباط با مجموعه سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی را زمینه‌ای برای تعالی هنر این دانش آموختگان موسسه فردوس دانست.
حجت الاسلام سید جلال حسینی، رئیس سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی نیز در ادامه این جلسه هم‌افزایی را راهی برای برون رفت جامعه از مشکلات اجتماعی و فرهنگی دانست.
وی گفت: کتابخانه رضوی همچون معدنی است که هنوز بخش‌هایی از آن کشف نشده و برای معرفی نیازمند حضور تمامی گروه‌های پژوهشی است.
شایان ذکر است همکاری در برگزاری دوره‏های آموزشی مشترک، ارسال رایگان یک نسخه از نشریات موجود در مؤسسه و سازمان به‌صورت متقابل برای یکدیگر، فعالیت مشترک مؤسسه و سازمان در حوزه فهرست‌نویسی منابع، مبادله منابع دیجیتال بین طرفین و همکاری در فراهم‏آوری منابع از جمله تعهداتی است که طرفین به انجام آن ملزم شدند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *