اردیبهشت ۴, ۱۴۰۳
مشارکت ۱۰۰ هزار دانشمند جهان اسلام در شبکه جایزه مصطفی (ص)

مشارکت ۱۰۰ هزار دانشمند جهان اسلام در شبکه جایزه مصطفی (ص)

  • بهمن ۲۶, ۱۴۰۱

طبق گزارشات رسیده، به نقل از ستاد ارتباطات و ترویج بنیاد مصطفی (ص) مهدی صفاری نیا، مدیر بنیاد علم و فناوری مصطفی (ص)، در «گردهمایی خادم المصطفی (ص)» اظهار کرد: طبق بررسی‌های انجام شده تعداد دانشمندان و پژوهشگرانی که حداقل یک مستند علمی را منتشر کردند، حدود ۷۰ میلیون نفر در جهان اعلام شده اند.

وی افزود: از این تعداد آنانی که سهم جهان اسلام را دارند و فعال هستند، بالغ بر ۳ میلیون نفر هستند که حدود ۴ درصد پژوهشگران جهان را تشکیل می‌دهند. این تعداد نفر، مخاطبان جایزه مصطفی (ص) در برنامه‌های ما هستند. باید بتوانیم به افق برنامه‌های خود برسیم و این تعداد را تحت پوشش قرار دهیم.

مدیرعامل بنیاد علم و فناوری مصطفی (ص) اظهار کرد: ۱۰۰ هزار دانشمند جهان اسلام در برنامه‌های بنیاد مشارکت دارند و در شبکه بنیاد هستند که این تعداد از ۹۰۰ مرکز علمی جهانی شناسایی شده اند.

وی افزود: این عملکرد برای یک مجموعه نوپا با فعالیت ۱۰ ساله است. امیدواریم این حرکت در یک فرایند مطلوب، جایزه را به یکی از جوایز اصلی در دنیا برساند.

صفاری نیا گفت: برگزیدگان جایزه مصطفی (ص) مانند پروفسور جکی یینگ، پروفسور شکراللهی، پروفسور خادم الحسینی، پروفسور شاهین، پروفسور بهاروند، عبدالاحد و … تاثیرات خوبی در دنیا و جهان داشته اند که دانش آنان به مرحله تجاری سازی رسیده است.

مدیر بنیاد علم و فناوری مصطفی (ص) بیان کرد: این افراد ستارگانی بودند که نورشان دیده نمی‌شد، اما اکنون جایزه مصطفی (ص) از بین ۱۰۰ هزار نفر آنان را شناسایی و در سطح دنیا معرفی کرده است.

وی ادامه داد: بجز جایزه مصطفی (ص) در حوزه دانش آموزی مسابقه دانش آموزی نور را داریم که ۲۰ هزار دانش آموز تحت پوشش این مسابقه است و این تعداد دانش آموز ۹ هزار فیلم یک دقیقه‌ای علمی تولید کرده اند و سالانه این مسابقات برگزار می‌شود.

صفاری نیا افزود: در رقابت علمی کنز که مختص دانشمندان جوان است، حدود ۲ هزار نفر از سطح کشور‌های اسلامی شرکت کرده اند. در برنامه استپ نیز بجز ایران کشور‌های ترکیه، مالزی، عمان و پاکستان میزبان دانشمندان جهان اسلام بوده اند.

وی گفت: بنیاد این امکان را فراهم کرده که دانشمندان جوان، فرصت‌های مطالعاتی را در اختیار داشته باشند. تاکنون ۳ دانشگاه در پاکستان، ترکیه و ایران، فرصت تحقیقاتی برای دانشمندان تعریف کرده اند.

 

منبع:خبرگزاری دانشجو

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *