اردیبهشت ۴, ۱۴۰۳
حمایت جهاد دانشگاهی از دانش آموزان دارای طرح‌های برتر پژوهشی

حمایت جهاد دانشگاهی از دانش آموزان دارای طرح‌های برتر پژوهشی

  • بهمن ۲۵, ۱۴۰۱

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، حسن مسلمی نائینی رییس جهاددانشگاهی با همراهی الهام یاوری معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان ملی پرورش استعداد‌های درخشان و برخی از مدیران ارشد این وزارتخانه با حضور در کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان از اولین نمایشگاه دستاورد‌ها و طرح‌های پژوهشی برتر دانش‌آموزان مدارس متوسطه دوره اول و دوم سمپاد بازدید کرد.

حسن مسلمی نائینی در این بازدید با برخی از دانش آموزان دارای طرح‌های پژوهشی برتر در نمایشگاه پیرامون طرح‌هایشان به گفتگو نشست و گفت: آماده‌ایم تا زمینه بازدید این دانش آموزان از دستاورد‌ها و فناوری‌های پیشرفته در مجموعه جهاددانشگاهی را فراهم کنیم.

وی با تقدیر از طرح‌های پژوهشی ارائه‌شده در این نمایشگاه از آمادگی برای تأمین زیرساخت‌های لازم برای به ثمر رساندن این طرح‌ها با همکاری پژوهشگران و استفاده از ظرفیت پژوهشگاه‌ها، پژوهشکده‌ها، مراکز علمی و دانشگاهی و واحد‌های سازمانی جهاددانشگاهی خبر داد.

اولین نمایشگاه دسـتاورد‌ها و طرح‌های پژوهشی برتر دانش آموزان مدارس متوسطه دوره اول و دوم سمپاد کشور به‌منظور توســعه، تعمیق و ترویج فرهنگ پژوهش، مطالعه و نوآوری، شــناسایی و معرفی اســتعداد‌های دانش‌آموزان مدارس ســمپاد در زمینه‌های مختلف علمی و فناوری، بـا همکـاری اداره کل آموزش‌وپرورش شهر تهران به‌عنوان دبیرخانه کشوری برگزار می‌شود.

دانش‌آموزان در رشته‌های برق و الکترونیک، کشاورزی و منابع طبیعی، کامپیوتر، فیزیک و نجوم، مکاترونیک، شیمی، مکانیک، علوم اجتماعی و روان‌شناسی، عمران و معماری، ریاضی، علوم زیستی و پزشکی، هنر، علوم دینی و قرآن‌پژوهی، سلول‌های بنیادی، فناوری نانو، زبان و ادبیات فارسی، علوم شناختی، زبان انگلیسی، فناوری هسته‌ای و نظامی، هوش مصنوعی، علوم انسانی و فلسفه و کسب‌وکار آثار خود را در این نمایشگاه به نمایش گذاشتند.

این نمایشگاه در روز‌های ۲۴ و ۲۵ بهمن در کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان واقع در خیابان حجاب تهران برگزار می‌شود و پیش‌بینی‌شده تا از سال‌های آتی نمایشگاه آثار دانش آموزان با ظرفیت‌های بالاتری به‌صورت متمرکز و کشوری برپا شود.

گفتنی است، مشارکت جهاددانشگاهی و آموزش و پرورش در رابطه با آشنایی دانش‌آموزان با مراکز علمی پیشرو با راه‌اندازی اردو‌های «راهیان پیشرفت»؛ امکان آموزش علوم سلولی و سلول‌های بنیادی به زبان ساده در مدارس؛ ایجاد مدرسه آینده مشاغل و مشاغل آینده؛ برگزاری رویداد‌های علمی – آموزشی نوآورانه دانش‌آموزی و… از دیگر زمینه‌های همکاری بوده که پیش از این مورد تاکید مدیران ارشد این دو مجوعه قرار گرفته است.

 

منبع:خبرگزاری دانشجو

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *