فروردین ۳۰, ۱۴۰۳
«انستیتوی هوشمند» کسب و کار در دانشگاه امیرکبیر راه اندازی می‌شود

«انستیتوی هوشمند» کسب و کار در دانشگاه امیرکبیر راه اندازی می‌شود

  • بهمن ۲۴, ۱۴۰۱

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، به نقل از دانشگاه صنعتی امیرکبیر، سید فرهنگ فصیحی رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر در مراسم انعقاد تفاهم نامه با یک بانک دولتی اعلام گفت: این پارک میزبان بیش از ۲۴۰ واحد فناور است که ۱۰۰ مجموعه به صورت حقوقی و شرکت رسمی ثبت شده و از این میان حدود ۵۲ شرکت دانش بنیان بوده و در پارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر مستقر و در زمینه‌های مختلف مشغول به فعالیت هستند.

وی افزود: ۸ مرکز نوآوری تخصصی مرتبط با دانشکده‌ها و ۸ مرکز نوآوری مشترک با بخش‌های دولتی و خصوصی اعم از بانک‌ها و صنایع بزرگ دردانشگاه صنعتی امیرکبیر فعالیت می‌کنند.

فصیحی خاطر نشان کرد: نقش و مأموریت اصلی نهاد‌های واسط مانند پارک‌های علم و فناوری تسهیلگری برای تعریف و شرح مسئله از سوی صاحبان صنایع و دستگاه‌های اجرایی برای واحد‌های مستقر در پارک است و پارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر در همین راستا مذاکرات و تفاهماتی با برخی صنایع و دستگاه‌های اجرایی کشور برای تعریف طرح‌های پیشران فناوری داشته است.

وی با تاکید بر اینکه یکی از چالش‌های جدی پیش روی کشور موضوع هوشمندسازی است، گفت: با شهرداری تهران، برخی مجموعه‌های فعال در حوزه‌های معدنی و نفت وگاز در این زمینه تفاهم‌هایی صورت گرفته و اقبال خوبی شده است به طوری که قرار است انستیتویی در دانشگاه راه اندازی و به حوزه هوشمندسازی اختصاص داده شود که بتواند طرح‌های مرتبط با این حوزه از فناوری را در عرصه‌های مختلف اعم از پژوهش، آموزش و کسب و کار) تعریف و مدیریت کند.

رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر همچنین با اشاره به اهمیت و نقش نواحی نوآوری در فرآیند تعامل با صاحبان مسأله بر شکل گیری ناحیه نوآوری امیرکبیر با همکاری شهرداری تهران، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اشاره کرد و ابراز امیدواری کرد که با توسعه این ناحیه، زمینه تعامل و همکاری با دستگاه ها، صنایع و صاحبان مسأله مستقر در این ناحیه گسترده‌تر شود.

وی همچنین از اعلام آمادگی دانشگاه برای همکاری با شهرداری تهران در زمینه شهر هوشمند خبر داد و گفت که با توجه به ظرفیت دانشگاه و پارک در حوزه فناوری‌های مرتبط با شهر هوشمند، امکان همکاری برای توسعه پایلوت شهر هوشمند در دانشگاه فراهم است.

گفتنی است، در این مراسم تفاهم نامه‌ای میان رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر و معاون فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک در راستای توسعه همکاری‌های دو جانبه برای تعریف و حل مسائل فناورانه بانک ملی ایران منعقد شد.

 

منبع:خبرگزاری دانشجو

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *