فروردین ۹, ۱۴۰۳
جوانان و دانشجویان، چشم نظام هستند/ بخشودگی آنها توسط دولت قابل تقدیر است

جوانان و دانشجویان، چشم نظام هستند/ بخشودگی آنها توسط دولت قابل تقدیر است

  • بهمن ۲۳, ۱۴۰۱

حجت‌الاسلام سیدمحمدرضا میرتاج الدینی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایرنا با اشاره به اعلام خبر بخشش دانشجویان خاطی در اغتشاشات اخیر از سوی دولت توسط رئیس جمهور گفت: این اقدام که سبب حفظ حداکثری جوانان به عنوان سرمایه های اصلی کشور می شود.

وی راهبرد دشمن بخصوص در دهه های اخیر را ایجاد فاصله بین مردم و مسئولان عنوان کرد و گفت: دشمن سعی می کند تا با فضاسازی رسانه‌ای مردم و نظام را از هم جدا کرده و بین آنها فاصله بیندازد؛ از این رو این اقدام دولت در بخشش دانشجویان خاطی گام مهمی در مسیر خنثی سازی این توطئه هاست.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: جوانان و دانشجویان ما سرمایه‌های انسانی و چشم بینای نظام هستند؛ این اقدام دولت در بخشش دانشجویان در ادامه اقدام رهبر معظم انقلاب در بخشش گسترده محکومان و متهمان، برای حفظ این سرمایه ها ارزشمند است.

میرتاج‌الدینی خاطرنشان کرد: دشمن در اغتشاشات اخیر تمام توان و رسانه‌ای خود را به کار گرفت تا با دستاویز قرار دادن مسائلی همچون مشکلات اقتصادی و معیشتی و نیز موضوعات فرهنگی بین مردم و نظام فاصله بیندازد که در رسیدن به این هدف خود ناکام ماند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: همزمان با آغاز ایام الله دهه فجر رهبر انقلاب در یک تصمیم راهبردی دستور عفو گسترده دهها هزار نفر از متهمان و محکومان از جمله افرادی که در اغتشاشات اخیر دست داشتند را صادر کردند که این اقدام دشمنان را خلع سلاحر کد.

وی ادامه داد: در ادامه این رفتار اسلامی مسئولان، ۲۲ بهمن هم شاهد بودیم که رئیس جمهور در اقدامی ابتکاری اعلام کرد که دولت قصد دارد دانشجویان خاطی در اغتشاشات اخیر و نیز چهره های فرهنگی، هنری و رسانه را مورد بخشش قرار دهد که این اقدام نیز در مسیر خنثی سازی دشمنان موثر است.

به گزارش ایرنا، آیت الله سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور در حاشیه راهپیمایی ۲۲ بهمن با تأکید بر امتداد رویکرد عفو پدرانه رهبر انقلاب به حوزه‌های سیاسی و اجتماعی در دولت، از تسهیلات و رفع محدودیت‌های بی‌سابقه برای بازگشت ایرانیان خارج از کشور خبر داد و گفت: دانشجویان و چهره‌هایی که در اغتشاشات دست به اقدامات غیرقانونی زدند، مشمول بخشودگی خواهند شد.

رئیس جمهور با بیان اینکه حضور و اتحاد ملی مهمترین راهبرد برای مقابله با راهبرد اختلاف‌افکنی دشمن است، اظهار داشت: در راستای نگاه پدرانه رهبر معظم انقلاب اسلامی و عفو قضایی تعداد زیادی از متهمان و محکومان اغتشاشات اخیر، دولت به منظور امتداد این رویکرد حکیمانه در حوزه‌های سیاسی و اجتماعی از ایشان کسب اجازه کرد و با موافقت معظم‌له، دانشجویان و چهره‌های فرهنگی، ورزشی، رسانه‌ای نیز که در اثر اقدامات غیرقانونی مشمول محدودیت‌هایی شده‌اند، مورد عفو و بخشودگی قرار خواهند گرفت.

رئیس جمهور افزود: یکی دیگر از محورهای بسته وحدت‌آفرین دولت، ایجاد تسهیلات بی‌سابقه برای بازگشت ایرانیان خارج از کشور و رفع محدودیت حتی برای آن دسته از ایرانیانی است که در مقاطعی مرتکب اقدامات خلاف قانون شده‌اند.

آیت‌الله رئیسی خاطرنشان کرد: جزئیات بسته دولت به زودی ضمن ابلاغ به وزرا و دستگاه‌های مربوطه به اطلاع عموم مردم خواهد رسید.

 

منبع:خبرگزاری جمهوری اسلامی

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *