فروردین ۳۱, ۱۴۰۳
ایجاد دفتری دروزارت علوم جهت بررسی هم‌راستا بودن منافع ملی و فردی

ایجاد دفتری دروزارت علوم جهت بررسی هم‌راستا بودن منافع ملی و فردی

  • بهمن ۲۳, ۱۴۰۱

به گزارش خبرنگار مهر، محمدعلی زلفی‌گل در نشست مدیران حقوقی دانشگاه‌ها، مراکز آموزش عالی، پژوهشی و فناوری که در سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران در حال برگزاری است، با بیان این‌که مدیران حوزه حقوقی مؤسسات آموزش عالی مرجع هدایت و تصمیم‌گیری قانونی هستند، گفت: مدیران حقوقی نه تنها تصمیمات حقوقی وزارت علوم را با مقررات تطبیق می‌دهند، بلکه نقش هدایتی‌برای رئیس مجموعه خود دارند.

وی افزود: مدیران حقوقی، مرجع مشورتی صادق در اختیار رئیس هر مجموعه‌ای هستند و هر مدیری از این مشورت استفاده کند، با مشکلات کمتری مواجه می‌شود.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به اهمیت توجه به تفریغ بودجه گفت: تفریغ بودجه یعنی اینکه چقدر از اعتبارات درست اختصاص داده می‌شوند. بسیاری از مدیران تجربه مدیریت مالی را ندارند و ممکن است بعدها در این زمینه با مشکل مواجه شوند.

زلفی‌گل با اشاره به این‌که قوانین جمهوری اسلامی براساس شرع مقدس هستند، به همین دلیل اجرا نکردن آن‌ها نه تنها جرم که گناه نیز هست.

وی در خصوص موضوع سازمان بازرسی، گفت: سازمان بازرسی به مسائل مالی کاری ندارد، می‌بیند که تصمیمات بر اساس قانون بوده است یا نه. به همین دلیل نظارت این دو بخش متفاوت است.

وزیر علوم با بیان اینکه مدیران حقوقی چون اشراف بر قوانین دارند، تصمیم‌های اشتباه مدیران را تشخیص می‌دهند. به همین دلیل می‌توانند مسیر صحیح را به مدیران نشان دهند.

زلفی‌گل با تاکید بر اینکه گاهی اوقات در تصمیمات منافع فردی و ملی هم‌سو نیستند، گفت: در حال حاضر دفتری در وزارت علوم در حال شکل‌گیری است که بررسی کند منافع ملی و منافع فردی هم‌راستا هستند یا خیر.

وی خاطر نشان کرد: مدیران دفتر حقوقی می‌توانند در این بخش کمک کنند. چون رؤسا می‌روند و می آیند ولی تجربه بدنه حقوقی باقی می‌ماند.

 

منبع:خبرگزاری مهر

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *