فروردین ۱۰, ۱۴۰۳
نیاز دانشگاه‌های علوم پزشکی به ۱۵ هزار ظرفیت خوابگاهی

نیاز دانشگاه‌های علوم پزشکی به ۱۵ هزار ظرفیت خوابگاهی

  • بهمن ۲۰, ۱۴۰۱

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه دانشگاه‌های علوم‌پزشکی به ساخت خوابگاه با ظرفیت ۱۵ هزار نفر نیاز دارند، گقت: در حال حاضر، حدود ۸۵ هزار دانشجو ساکن خوابگاه‌های دانشجویی هستند.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه دانشگاه‌های علوم‌پزشکی به ساخت خوابگاه با ظرفیت ۱۵ هزار نفر نیاز دارند، گقت: در حال حاضر، حدود ۸۵ هزار دانشجو ساکن خوابگاه‌های دانشجویی هستند.

 

بهرام عین‌اللهی در حاشیه آیین افتتاحیه طرح‌های دانشجویی و فرهنگی ۲۰ دانشگاه علوم‌پزشکی کشور با حضور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طرح‌های فرهنگی و دانشجویی به همت روسای دانشگاه‌های علوم‌پزشکی کشور در بازه زمانی کوتاهی ساخته شدند. حدود ۲۸۷۸ خوابگاه مجردی و ۸۰ سوئیت خوابگاه متاهلی را امروز ۱۹ بهمن ماه افتتاح کردیم.

 

وی درباره طرح‌های عمرانی که در این مراسم افتتاح شدند، اظهار کرد: امروز سلف‌سرویس‌های دانشجویی را با ظرفیت ۱۳۰۰ نفر، ۸ زمین و سالن ورزشی و ۵ مسجد و اماکن فرهنگی در شهرهای آبادان، آباده، بیرجند، همدان، خمین، ساوه، سبزوار، کاشمر، گراش، کردستان، گناباد، لارستان، تربت‌جام، اصفهان و یزد به صورت مجازی افتتاح کردیم. دانشگاه‌های علوم‌پزشکی لارستان، بیرجند و آباده با کمک خیرین از امکانات دانشجویی و فرهنگی برخوردار شده‌اند.

 

وزیر بهداشت با بیان اینکه هنگامی که دولت سیزدهم آغاز به کار کرد با دکتر حسین قناعتی (رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی تهران) از کوی دانشگاه علوم‌پزشکی تهران بازدید کردیم، تصریح کرد: خوابگاه بوستان ۴ کوی دانشگاه علوم‌پزشکی تهران در مراسم امروز افتتاح شد. این خوابگاه دانشجویی طی بازه زمانی ۹ ماهه ساخته شد. هنگامی که در آن بازه زمانی از کوی دانشگاه بازدید کردم، وضعیت دانشجویان خیلی مناسب نبود که با تلاش مسئولان دانشگاه علوم‌پزشکی تهران، بازسازی خوابگاه‌ها قدیمی صورت گرفت و یک دستگاه خوابگاه جدید ساخته شد.

 

دکتر عین‌الهی درباره نیاز دانشگاه‌های علوم‌پزشکی به خوابگاه توضیح داد: تعداد دانشجویانی که در دانشگاه‌های علوم‌پزشکی مشغول به تحصیل هستند، حدود ۲۷۰ هزار نفر است که از این تعداد ۸۵ هزار نفر در خوابگاه‌ها سکونت دارند.

 

وی درباره وضعیت دانشجویان بین‌الملل گفت: اغلب دانشجویان خارجی در دانشگاه علوم‌پزشکی تهران مشغول به تحصیل هستند که امکاناتی برای آنها درنظر گرفته شده است.

 

به گزارش ایسنا، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با حضور در کوی پسران دانشگاه تهران در راستای آیین افتتاحیه طرح‌های دانشجویی و فرهنگی ۲۰ دانشگاه علوم‌پزشکی کشور، خوابگاه «بوستان ۴» را افتتاح نموده و از اتاقهای دانشجویان بازدید کرد.

 

منبع:خبرگزاری دانشجو

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *