فروردین ۱۰, ۱۴۰۳
جهاددانشگاهی مشتاقانه در مسیر سرعت بخشیدن به دستیابی به اهداف انقلاب اسلامی گام برمی‌دارد

جهاددانشگاهی مشتاقانه در مسیر سرعت بخشیدن به دستیابی به اهداف انقلاب اسلامی گام برمی‌دارد

  • بهمن ۱۹, ۱۴۰۱

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، جهاددانشگاهی به مناسبت فرارسیدن یوم الله ۲۲ بهمن ماه؛ چهل و چهارمین سالروز پیروزی انقلاب عظیم و شکوهمند اسلامی ایران بیانیه‌ای صادر کرد که متن بیانیه این نهاد به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

«هُوَ الَّذِی أَرْسَلَ رَسُولَهُ بِالْهُدَى وَ دِینِ الْحَقِّ لِیُظْهِرَهُ عَلَى الدِّینِ کُلِّهِ وَلَوْ کَرِهَ الْمُشْرِکُونَ»

چهل و چهار سالگی پیروزی انقلابی را تجربه می‌کنیم که تاریخِ ایران را تغییر داد؛ درست، مخالف حرکت گمراهانه‌ای که سلاطینِ جور، سال‌ها بر ملت تحمیل کرده بودند و حاصلش استبداد و حراجِ عزتِ مملکت بود.

در انقلاب اسلامی ایران، به برکت سیاست‌گرایی و سیاست‌فهمی و فراگیر شدن آن، عمومِ مردم هم‌چون یک تَنِ واحد، آن‌چنان با ایمان و انگیزه در میدان حاضر شدند و به‌گونه‌ای تلخی ستم‌هایی را که بر آنان رفته بود با فداکاری برای دو رکن تفکیک‌ناپذیر انقلاب یعنی اسلامیت و جمهوریت، به شَهدِ استقلال و حقِ تعیین سرنوشت، مبدل کردند که چشم جهانیان، خیره شد.

انقلاب اسلامیِ ملت بزرگ ایران به رهبری امام خمینی (ره) نه تنها ثابت کرد که در دنیا همیشه و همه‌جا حرف قدرت‌های سلطه‏گرِ استعماری، حرفِ آخر نیست؛ بلکه اعجازگونه و مقتدرانه، در تندباد‌های دشمنی‌ها، مزاحمت‌ها، تعارضات، فتنه‌ها و ریزش‌ها، توانست شعارها، آرمان‌ها و هدف‌هایش را هم‌چون جانِ شیرین، حفظ و حراست نماید؛ صراطِ مستقیمی که ملت ایران با عزمی راسخ، سال‌ها پیمود، بی آن‌که در برابر ناظران، چه امیدبستگان و چه بدخواهان، خسته یا دل‌زده شود.

آیا حقیقتِ جشنِ ملی پیروزی در ۲۲ بهمن با وجود طی‌کردن این راهِ صعب و طولانی و حجم انبوهی از معارضه، جز این است؟

همان خطِ امید، همان قدم‌های استوار، همان چشم‌برنداشتن از هدف و همان ایمان، عزم و تسلیم‌ناپذیری.

آری! اراده‌ی قاطع لشگریانِ خدایِ رحمان در انقلاب اسلامی که نه اسلامِ متحجّر است و نه اسلامِ لیبرال؛ بلکه متکی به معنویت، عقلانیت و عدالت، بر حاکمیتِ دینِ خداست و این‌که قدرت، از دست شیاطین ظالم و فاسد، سنگر به سنگر گرفته و فتح، حاصل شود؛ موضوعی بنیادین در راه پیشرفت که به فضل الهی، چهارچوب و شروطِ تحقق آن توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله‌العالی) ترسیم و تبیین و خطوط اساسی آن، مراقبت شده‌است.

۲۲ بهمن در هر سال، به عنوان نقطه عطف انقلاب شکوهمند اسلامی ایران، بهترین فرصت برای همسویی بیش از پیش توده‌های مؤمن و آگاه، دردمند و فداکار، ونیز وحدت و بهره‌گیری از نیروی لایزالِ ملت و عزم و عهد دوباره برای رفع موانع، از پیش رویِ مسیر تحقق عدالت اجتماعی و استغنای اقتصادی و رشد علمی و اخلاقی است. تاریخ، امیدآفرین است و گواه بر این واقعیت انکارناپذیر که ملت بزرگ و ستم‌کشیده ایران، با همت و تلاش خود، گلخانه‌های انقلاب را به گلستان مبدل کرده‌اند و راه پیروزی نهائی و کامل این‌چنین ملت بزرگ و افتخارآفرینی، همان است که این خط مستقیم، یعنی خط ایمان به خدا، ایمان به خود، ایمان به قدرت ملی، اعتماد به نفس ملی و راه حرکت و مجاهدت در همه‏ی اشکالش و جهاد و مجاهده علمی و عملی، هم‌چنان حفظ و تقویت و به مثابه فرهنگ، تبیین، ترویج و توسیع گردد.

جهاددانشگاهی مولود انقلاب اسلامی ملت ایران و از پیشاهنگان این حرکت عظیم و مشحون از تجارب و پیشرفت‌های ارزشمند حاصل از عمل به این‌چنین ریل‌گذاری‌های هوشمندانه و عزت‌آفرین است و با تمام وجود و توان، مشتاقانه در مسیر سرعت بخشیدن به دستیابی به اهداف انقلاب اسلامی گام برمی‌دارد.

جهادگران جهاددانشگاهی، امروز و در آستانه فرارسیدن جشن بزرگ پیروزی، بار دیگر بر وحدت، همدلی، امید و باور توان ملی در سایه‌سار فرهنگ غنی اسلامی‌ایرانی تاکید می‌کنند و اراده ملت و به‌ویژه جوانان را سد آهنینی در برابر هرگونه کج‌روی و سازش با دشمنان با وجود لشکرکشی‌های رسانه‌ای و جنگ جهانی شناختی علیه ایران اسلامی می‌دانند.

اعضای این نهاد انقلابی معتقدند راهپیمایی ۲۲ بهمن از نماد‌های عظیمِ استواری و پافشاری ملت بزرگ ایران بر اهداف و آرمان‌های متعالی انقلاب اسلامی و نشانه طراوت و تداوم بهار آزادی است لذا همگام با آحاد مردم عزیز ایران در سراسر کشور، حضوری باشکوه در این راهپیمایی خواهند داشت تا بار دیگر، موجب عزت‌آفرینی برای مردم و کشور و نیز یأس و شکست بدخواهان ایران اسلامی شوند.

 

منبع:خبرگزاری دانشجو

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *