فروردین ۳۱, ۱۴۰۳
توسعه هسته‌های فناور/ اشتغال دانش آموختگان در دستور کار است

توسعه هسته‌های فناور/ اشتغال دانش آموختگان در دستور کار است

  • بهمن ۱۸, ۱۴۰۱

به گزارش خبرنگار مهر، محمد علی زلفی گل ظهر سه شنبه در مراسم افتتاح مرکز همایش‌های بین‌المللی شهید حاج قاسم سلیمانی دانشگاه سمنان به میزبانی این دانشگاه با بیان اینکه توسعه هسته‌های فناور برای اشتغال دانش آموختگان در دستور کار است، تاکید کرد: این اقدام در راستای اشتغال دانش آموختگان دانشگاهی اجرایی می‌شود.

وی با بیان اینکه ایجاد شغل برای دانش آموختگان دانشگاهی به مراتب سخت‌تر از ایجاد شغل برای افراد فاقد تحصیلات تکمیلی است، تاکید داشت: توجه به شرکت‌های دانش بنیان و توسعه هسته‌های فناور دو مقوله‌ای هستند که می‌توانند راه اشتغال‌زایی برای این گروه جوانان ایران اسلامی را هموارتر سازد.

وزیر علوم تحقیقات و فناوری دولت سیزدهم همچنین ادامه داد: بزرگترین مشکل کشور در برهه کنونی اشتغال است و اعتقاد داریم که اشتغال لازمه امید افزایی و همچنین کاهش آسیب‌های اجتماعی و حتی افزایش نرخ ازدواج است.

زلفی گل با بیان اینکه ایران سه میلیون و ۲۰۰ هزار دانشجو دارد، ابراز داشت: دانشجویان ما باید به آینده امیدوار باشند چرا که علم پل بین قدرت و ثروت محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه دانش در واقع یک مسیر بین سلامت، امنیت و آرامش است، گفت: دانشجویان در اعتلای ایران اسلامی در طول چهار دهه اخیر نقش حیاتی داشته‌اند.

وزیر علوم همچنین با بیان اینکه دانش سکوی پرتاب به هر هدفی علم است و دانشجویان ما باید این نکته را بدانند، گفت: توجه به علم‌افزایی همواره باید مورد توجه باشد.

زلفی گل در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به اقدامات خوبی که در حوزه دانشگاه‌های استان سمنان به عنوان یک استان دانشگاهی در کشور صورت گرفته است، گفت: مرکز همایش‌های بین‌المللی شهید حاج قاسم سلیمانی دانشگاه سمنان یک اقدام ویژه محسوب می‌شود که باید از دست‌اندرکاران آن تقدیر کرد.

وی با بیان اینکه توسعه دانشگاه اقدامی جهادی است، افزود: توسعه دانشگاه‌های کشور مانند دانشگاه سمنان در زمینه‌های مختلفی مانند علم و زیرساخت‌ها، تجهیزات و … در حقیقت مصداق کار جهادی و از دستاوردهای انقلاب اسلامی محسوب می‌شود.

به گزارش مهر، در این مراسم سیف الله سعدالدین به عنوان رئیس جدید دانشگاه سمنان نیز معرفی شد

 

منبع:خبرگزاری مهر

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *