فروردین ۱۰, ۱۴۰۳
فرصتی استثنایی برای دانشجویان شاهد و ایثارگر دارای رتبه برتر کنکور

فرصتی استثنایی برای دانشجویان شاهد و ایثارگر دارای رتبه برتر کنکور

  • بهمن ۱۸, ۱۴۰۱

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، داداش پور، رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم در نشست خبری اولین جشنواره جایزه ملی سردار سلیمانی گفت: سازمان امور دانشجویان متولی امور دانشجویان کشور است و یکی از وظایف سازمان رسیدگی به انور دانشجویان شاهد و ایثارگر است که باید به تمامی امور این دانشجویان رسیدگی کند.

وی افزود: مصوبات مختلفی در مجلس و شورای عالی انقلاب فرهنگی وجود دارد که سازمان بتواند در امور این دانشجویان دخالت داشته باشد.

داداش پور اضافه کرد: تابستان سال گذشته دوره ایثار تعریف شده که دوره معرفنگتی و آموزشی برای دانشجویان شاهد و ایثارگر در مشهد اجرا شد که ادامه پیدا می کند و در سه سطح شهری، استانی و کشور برگزار می شود و جایزه ملی بورس تحصیلی و شناسایی دانشجویان مستعد شاهد و ایثارگر را خواهیم داشت همچنین جشنواره قرآن این دانشجویان و المپیاد ورزشی نیز برگزار شد.

رئیس سازمان امور دانشجویان اضافه کرد: هدف ما این است که از طریق این جایزه مستعد ترین دانشجویان شاهد و ایثارگر را شناسایی کنیم و نکته دوم معرفی بهترین دانشجویان شاهد و ایثارگر و اعطای بورس تحصیلی که به عنوان کمک هزینه تحصیلی است.

وی ادامه داد: دانشجویان باید در کنکور رتبه خوبی را داشته باشند که رتبه ها در مقاطع مختلف تحصیلی است. دانشجویان در کنکور کارشناسی تجربی و انسانی و هنر رتبه ۵۰۰ را باید داشته باشند و در کارشناسی ارشد رتبه ۱ تا ۵ و در دکتری رتبه ۱ تا ۳ را داشته باشند.

داداش پور گفت: دانشجویان این بورس تحصیلی را برای یک ترم دریافت می کنند و برای تدوام این تسهیلات باید جزو ۲۰ درس دانشجویان کارشناسی آن رشته و ۱۰ درصد کارشناسی ارشد و دانشجوی برتر دکتری باشند.

وی خاطرنشان کرد: در ۲۴ بهمن اختتامیه جشنواره شهید سلیمان در دانشگاه علامه برگزار می شود.

داداش پور گفت: ۱۹ نفر از دانشجویان شاهد و ایثارگر کنکور ۱۴۰۱ حائز این شرایط را دارند.

وی تصریح کرد: کمک هزینه تحصیلی به صورت نقدی به دانشجویان کارشناسی ۶ میلیون تومان و کارشناسی ارشد ۷ میلیون تومان و دکترا ۸ میلیون تومان است.

 

منبع:خبرگزاری دانشجو

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *