فروردین ۳۱, ۱۴۰۳
تجدید میثاق دانشگاهیان با آرمان های امام خمینی(ره)َ

تجدید میثاق دانشگاهیان با آرمان های امام خمینی(ره)

  • بهمن ۱۸, ۱۴۰۱

به گزارش خبرنگار ایرنا، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری روز دوشنبه با همراهی رئیس نهاد نمایندگی رهبر معظم انقلاب در دانشگاه های کشور، معاونان وزیر، روسای دانشگاه های پیام نور، علمی- کاربردی و آزاد و دیگر دانشگاهیان از جمله اساتید و دیگر نهادهای مرتبط با دانشگاه با نثار گل، با آرمان های بنیانگذار کبیر انقلاب تجدید میثاق کردند.

تجدید میثاق دانشگاهیان با آرمان های امام خمینی(ره)

۲ درصد تولید علم جهان متعلق به دانشمندان ایرانی است

تجدید میثاق دانشگاهیان با آرمان های امام خمینی(ره)

حجت الاسلام مصطفی رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها نیز در این مراسم گفت: در چهل و چهارمین سال سقوط نظام ستم شاهی و پیروزی انقلاب اسلامی دانشگاهیان حضور مجددی برای تجدید میثاق پیدا کردند.

وی با بیان اینکه امام مردم را به حرکت درآورد، نا امیدی را از آنان زدود، آنان را در میدان نگاه داشت و جهت حرکت را به مردم نشان داد، ادامه داد: امام راحل در دوران ناامیدی و فرسودگی با شجاعت قیام کرد و امروز کشوری را می بینیم که در مناسبات ملی و جهانی حرفی برای گفتن دارد در حالی که در زمان آغاز قیام امام خمینی(ره) تمام بدنه کارگزاران حکومت ملت را در زیر فشار سنگین خود خرد کرده و ملت ضعیف، زبون و تحت فشار نگاه داشته شده بودند.

حجت الاسلام رستمی به قیام امام خمینی(ره) در این شرایط اشاره و اضافه کرد: امام راحل برای انقلاب مردم به صحنه آورد و در میدان نگاه داشت و همین ملت جنگ را اداره کردند و تا امروز کارهای کشور را پیش بردند.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: امروز نظام علمی کشور که پیش از پیروزی انقلاب در جهان هیچ جایگاهی نداشت، ۲ درصد از تولید علم دانشمندان دنیا را به خود اختصاص داده است و همه موفقیت های علمی کشور ناشی از حرکتی بود که در دل مردم به رهبری امام رخ داد.

وی تاکید کرد: دانشگاه ها با حل مسائل کشور باید بار اصلی تعالی کشور را به دوش داشته باشند تا این انقلاب به اهدافش دست یابد.

در پایان این مراسم بیانیه تجدید میثاق جامعه دانشگاهی برای ادامه راه شهدا، حرکت در مسیر انقلاب و تبعیت از رهبر معظم انقلاب را قرائت و با تکبیر با مفاد آن موافقیت کردند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *