فروردین ۹, ۱۴۰۳
ادغام آموزش علوم پزشکی در نظام سلامت؛ دستاورد پرافتخار و تجلی مرجعیت علمی

ادغام آموزش علوم پزشکی در نظام سلامت؛ دستاورد پرافتخار و تجلی مرجعیت علمی

  • بهمن ۱۱, ۱۴۰۱

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، هفتمین همایش مرجعیت علمی با محوریت ادغام آموزش علوم پزشکی در نظام سلامت و با حضور مقامات دولتی و مدیران وزارت بهداشت روز سه شنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ در مرکز همایش‌های بین المللی رازی برگزار شد.

ابوالفضل باقری فرد، معاون آموزشی وزارت بهداشت در این مراسم به ارائه برنامه‌های در دست اجرا با محوریت ادغام پرداخت و عنوان کرد: ارتقای کیفی و کمی آموزش علوم پزشکی یکی از دستاورد‌های ارزشمند ادغام آموزش در نظام سلامت است.

وی با بیان این مطلب که ۶۸ دانشگاه و دانشکده علوم پزشکی در سطح کشور وجود دارد و بیش از ۲۱ عضو هیئت علمی در وزارت بهداشت خدمت می‌کنند، افزود: ۲۵۰ هزار دانشجو در رشته‌های مختلف پزشکی مشغول به تحصیل هستند و برای ادامه تحصیل در رشته‌های بالینی نیاز به مهاجرت نیست.

باقری فرد با اشاره به این نکته که کیفیت آموزش علوم پزشکی ایران مورد تایید سازمان‌های بین المللی است، افزود: فدراسیون جهانی آموزش علوم پزشکی، مسئولیت اعتبار بخشی دانشگاه‌های علوم پزشکی را به وزارت بهداشت واگذار کرده است.

وی، ارتقاء شاخص‌های سلامت و افزایش کیفیت خدمات درمانی را از دستاورد‌های ادغام برشمرد و افزود: از دیگر برکات ادغام، اینکه دانشجویان دانایی و توانایی را در کنار هم می‌آموزند و مهارت‌های لازم برای ارائه خدمات بالینی را فرا می‌گیرند.

رئیس شورای سیاست گذاری هفتمین همایش مرجعیت علمی اظهار کرد: امیدوارم بتوانیم با ارائه پنل‌های تخصصی و تبادل تجربیات علمی در همایش، به راهکار‌های مناسب برای رسیدن به مرجعیت علمی دست یابیم.

گفتنی است در ادامه این همایش، باحضور مقام عالی وزارت از کتاب ادغام رونمایی و جایزه ملی ادغام نماد به برگزیدگان اهدا شد.

همچنین نمایندگان کلان مناطق در حاشیه این همایش، تجربیات موفق خود در زمینه ادغام در قالب غرفه‌های نمایشگاهی ارائه کردند.

 

منبع:خبرگزاری دانشجو

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *