اردیبهشت ۶, ۱۴۰۳
ارتقای خوابگاه‌های دانشجویی در دستور کار است/طرح جدیدی برای پرداخت اجاره‌بها درنظر داریم

ارتقای خوابگاه‌های دانشجویی در دستور کار است/طرح جدیدی برای پرداخت اجاره‌بها درنظر داریم

  • بهمن ۹, ۱۴۰۱

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم با بیان اینکه یک طرح جدید برای الگوی پرداخت اجاره‌بهای خوابگاه‌ها درنظر داریم، گفت: بر اساس این روش، دانشجویان باید ۷۰ درصد هزینه خوابگاه را پرداخت کنند و ۳۰ درصد باقیمانده نیز از سوی دولت پرداخت خواهد شد.
به گزارش روابط عمومی وزارت علوم، دکتر مسعود گنجی با اعلام این خبر توضیح داد: سهم دانشجویان از اجاره‌بها نیز در دو قسمت پرداخت می‌شود؛ به این شکل که ۳۵درصد از سهمیه ۷۰درصدی به صورت نقدی و مابقی با اعطای وام به دانشجویان پرداخت می‌شود.البته اجرای این طرح منوط به تایید دولت است.
وی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه سطح برخی از خوابگاه‌های دانشجویی بسیار پایین است و باید مرمت شود، گفت: اجاره‌بهایی که بابت خوابگاه از دانشجویان دریافت می‌شود، صرف مرمت خوابگاه‌ها می‌شود. در این میان، برخی از دانشجویان توانایی پرداخت اجاره بهاء را ندارند و می‌بایست به آنها کمک کرد.
گنجی با تاکید بر اینکه ارتقاء و بهبود وضعیت خوابگاه‌های دانشجویی در دستور کار صندوق رفاه دانشجویان قرار گرفته است، درباره میزان اجاره‌بهای خوابگاه‌ها اظهار کرد: میزان نرخ هر اتاق با توجه به رتبه‌بندی خوابگاه‌ها و تعداد افرادی که در یک اتاق حضور دارند، تعیین می‌شود. به طور مثال، هزینه ماهانه یک اتاق چهارنفره ۱۶۰ هزار تومان است.
رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم با بیان اینکه تمام برنامه‌های صندوق رفاه دانشجویان در راستای افزایش فراغ بال دانشجویان است، خاطرنشان کرد: هنگامی که دانشجویان در ارتباط با مسائل رفاهی و خدماتی دانشگاه‌ها آسودگی خاطر داشته باشند، با آرامش بیشتری به انجام امور آموزشی و پژوهشی می‌پردازند.

 

منبع:خبربان

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *