فروردین ۳۱, ۱۴۰۳
تبادل آخرین دستاورد‌های خبرگان حوزه کامپیوتر در دانشگاه شریف

تبادل آخرین دستاورد‌های خبرگان حوزه کامپیوتر در دانشگاه شریف

  • بهمن ۶, ۱۴۰۱

بیست و هشتمین کنفرانس بین‌المللی کامپیوتر انجمن کامپیوتر ایران، امروز چهارشنبه ۵ بهمن‌ماه ۱۴۰۱ با حضور متخصصین و پژوهشگران برجسته داخلی و بین‌المللی در دانشگاه صنعتی شریف آغاز شد. این کنفرانس از معتبرترین رویداد‌های علمی کشور است که با گردهم‌آوری پژوهشگران، دانشجویان و مهندسین از دانشگاه‌ها و مراکز علمی و صنعتی، فرصت تبادل یافته‌ها و دستاورد‌های علمی جدید در حوزه‌های مختلف علوم کامپیوتری را ایجاد می‌کند.

رسول جلیلی رئیس دانشگاه صنعتی شریف در آیین افتتاحیه این رویداد که به صورت مجازی برگزار شد، از اهمیت علوم کامپیوتر در دنیا و کشور سخن گفت. وی با اشاره به استقبال رتبه‌های برتر کنکور از رشته مهندسی کامپیوتر در دانشگاه شریف، تاکید کرد؛ باید شرایط بهتری را در زمینه‌های آموزشی، پژوهشی، اجتماعی، فرهنگی و رفاهی برای دانشجویان فراهم آوریم.

رئیس دانشگاه گفت: نسبت استاد به دانشجو در این رشته وضعیت مطلوبی ندارد و باید تلاش کنیم تا هم از نظر تعداد استادان و هم از لحاظ کیفیت علمی استادان بهتر عمل کنیم. جامعه نیاز فراوانی به رشته‌ها و گرایش‌های مرتبط با کامپیوتر دارد و لازم است تا متناسب با نیاز جامعه و صنعت حرکت کرده و این نیاز‌ها را برآورده کنیم.

عضو هیئت علمی دانشکده مهندسی کامپیوتر خاطرنشان کرد؛ باید با انجام پژوهش‌های بنیادی و کاربردی، خود را با نیاز‌های صنایع موجود در کشور وفق دهیم و علاوه بر این، عملکرد خوبی در پرورش نیرو‌های کارآمد و نگهداشت این افراد نخبه داشته باشیم.

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش ضمن تقدیر از انجمن کامپیوتر ایران در برگزاری این رویداد گفت: استمرار در برگزاری چنین رویداد‌هایی کار دشواری است و باید قدردان هیئت مدیره این انجمن باشیم. همچنین امیدوار هستیم تا با بکارگیری اعضای هیئت علمی جوان، دانشجویان تحصیلات تکمیلی و کارشناسی، شادابی و رونق چنین برنامه‌هایی بیشتر شود و نام و نشان انجمن کامپیوتر ایران بیش از پیش دیده و شنیده شود.

جلیلی در پایان صحبت‌هایش به اهمیت انتشار مجلات و مقالات تخصصی اشاره کرد و گفت: شتاب لازم برای ارتباط بین نویسندگان مقالات ایجاد نشده و لازم است تا در این زمینه تحولی ایجاد گردد و همه ما باید برای ایجاد این تحول کمک کنیم.

جعفر حبیبی رئیس انجمن کامپیوتر ایران و عضو هیئت علمی دانشکده مهندسی کامپیوتر دانشگاه نیز در بخش افتتاحیه این رویداد دو روزه گفت: این کنفرانس همه ساله با همراهی و مساعدت اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های کشور برگزار می‌شود و سعی کرده‌ایم تا محور‌های این رویداد را با توجه به نیاز‌های داخلی و همچنین آخرین موضوعات و مباحث روز دنیا تعیین کنیم.

وی گفت: کنفرانس بین‌المللی کامپیوتر ایران با هدف تبادل اطلاعات میان خبرگان و متخصصین این حوزه برگزار می‌شود و تلاش شده تا با برپایی پنل‌ها، نشست‌ها و برنامه‌های متنوع بر ارتقای کیفی این کنفرانس بیافزایم.

علیرضا اجلالی عضو هیئت علمی دانشکده مهندسی کامپیوتر دانشگاه صنعتی شریف و دبیر علمی این کنفرانس نیز در صحبت‌هایش به ارائه خلاصه‌ای از فعالیت‌های علمی انجام شده در این رویداد پرداخت و گفت: از میان ۲۰۴ مقاله ارسال شده به دبیرخانه، پس از داوری ۸۳ مقاله پذیرفته شده است.

دبیر علمی کنفرانس در ادامه به بیان محور‌های ده گانه این کنفرانس علمی پرداخت و گفت: الگوریتم و نظریه محاسبات، پردازش سیگنال و تصویر، شبکه‌های کامپیوتری و امنیت داده، اقتصاد هوشمند و تحول دیجیتال، معماری کامپیوتر و سیستم‌های دیجیتال، سیستم‌های هوشمند و رایانش نرم، مهندسی نرم افزار و فناوری اطلاعات، رایانش ابری، اینترنت اشیاء، علم داده، محور‌های اصلی این دوره از کنفرانس بین‌المللی ایران است.

وی یادآور شد: صحرا صدیق سروستانی از دانشگاه میسوری و امیر رحمانی از دانشگاه کالیفرنیا، ایرواین دو سخنرانی کلیدی بیست و هشتمین کنفرانس بین‌المللی کامپیوتر انجمن کامپیوتر ایران هستند.

شایان ذکر است؛ آیین اختتامیه بیست و هشتمین کنفرانس بین‌المللی کامپیوتر انجمن کامپیوتر ایران روز پنج‌شنبه ۶ بهمن‌ماه در دانشکده مهندسی کامپیوتر دانشگاه صنعتی شریف برگزار خواهد شد.

 

منبع:خبرگزاری دانشجو

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *