اردیبهشت ۵, ۱۴۰۳
انقلاب اسلامی نقش زنان را در جامعه متحول کرد

انقلاب اسلامی نقش زنان را در جامعه متحول کرد

  • بهمن ۶, ۱۴۰۱

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت علوم دکتر علی اکبر متکان در «نشست تخصصی جایگاه زنان در چندجانبه‌گرایی» که به همت کمیسیون ملی یونسکو-ایران و با حضور وزیر علوم، معاون امور و خانواده رئیس جمهور، سفیر ایران در سازمان یونسکو در محل سالن ایوان شمس برگزار شد؛ اظهار داشت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی نقش زنان در جامعه دچار تحول شد ولی این تحول در سطح ملی و فراملی تبیین نشد.

رئیس کمیسیون ملی یونسکو – ایران تاکید کرد: عدم تبیین جایگاه زن در نظام جمهوری اسلامی و جامعه ایران در دنیا موجب شد که استکبار با ابزار رسانه‌ای خود تصویر غیر صحیح و غلطی را به جامعه جهانی عرضه و از آن سوء استفاده کند.

متکان تاکید کرد: نشست جایگاه نقش زنان در چند جانبه گرایی می تواند مقدمه و سرآغازی برای تبیین جایگاه زن در جامعه ایران و کسب دستاوردهای مختلف کشور در سطح ملی و جهانی باشد.

وی عرصه آموزش عالی را یکی از بسترهای اجتماعی دانست که زنان ایرانی در آن نقش پررنگ دارند و رتبه اول از نظر تعداد دانشجویان دختر در رشته های فنی متعلق به ایران است.

رئیس کمیسیون ملی یونسکو- ایران تاکید کرد: این کمیسیون آمادگی دارد با هماهنگی دانشگاه‌ها پژوهشگاه‌ها و بخش‌های مختلف وزارت علوم و دستگاه‌های اجرایی دیگر در تبیین ملی و فراملی جایگاه زنان در چهل سال پس از انقلاب اسلامی اقدام نماید و در این راستا برنامه‌هایی را پیش‌بینی کرده که به زودی اعلام می شود.

منبع:خبرگزاری مهر

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *