فروردین ۳۱, ۱۴۰۳
برگزاری مسابقات هوش مصنوعی، رباتیک و بازیهای الکترونیک دانشجویی

برگزاری مسابقات هوش مصنوعی، رباتیک و بازیهای الکترونیک دانشجویی

  • بهمن ۳, ۱۴۰۱

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سازمان امور دانشجویان، ابوالفضل دانشور در دیدار با دکتر حسین رضوان رئیس دانشگاه بوعلی‌سینا، با اشاره به رویکرد دولت سیزدهم و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای استفاده از ظرفیت بالقوه جوانان و ایجاد تحرک، پویایی و نشاط در جامعه گفت: سازمان امور دانشجویان بهره‌گیری از هوش مصنوعی و فناوری‌های روز را برای بروز خلاقیت در دانشجویان در سرلوحه کار خود قرار داده است.

دانشور با یادآوری ضرورت برنامه ریزی برای ایجاد زمینه ورود دانشجویان به عرصه‌های رقابتی و پویا در حوزه مهارت افزایی و کشف استعدادها، اظهار داشت: یکی از برنامه‌های پیش روی سازمان امور دانشجویان، برگزاری مسابقات هوش مصنوعی و رباتیک و بازیهای الکترونیک دانشجویی در سطح ملی و با مشارکت همه دانشجویان دانشگاه‌های کشور است.

مدیرکل امور دانشجویان داخل افزود: شیوه‌نامه برگزاری مسابقات ملی دانشجویی هوش مصنوعی، رباتیک و بازیهای الکترونیک تدوین شده است و به زودی به دانشگاه‌ها ابلاغ خواهد شد.

وی تصریح کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده، قرار است در اولین گام دانشگاه بوعلی‌سینا با حضور دانشگاه‌های استان، میزبان مسابقات استانی هوش مصنوعی، رباتیک و بازیهای الکترونیک باشد.

مدیر کل دانشجویان داخل ادامه داد: پس از اجرای موفق این دوره و بررسی نقاط قوت و ضعف آن، این دانشگاه سال آینده میزبان مسابقات ملی مسابقات مهارتی دانشجویی خواهد بود.

دانشور خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه حلقه وصل تربیت نیروی انسانی متخصص با بازار کار مرتبط از سال‌ها قبل قطع یا گسسته شده است، لذا لازم است که استعدادهای دانشجویان پس از کشف و پرورش صحیح، به بازار کار مرتبط شود و برگزاری مسابقات یادشده در این راستا است.

وی همچنین با اشاره به ظرفیت‌های دانشگاه بوعلی‌سینا در حوزه‌های علوم مهندسی و زیرساخت‌های الکترونیک، عنوان کرد: تجربه این دانشگاه در برگزاری مسابقات و رویدادهای بزرگ کشوری، سازمان امور دانشجویان را در برگزاری هرچه بهتر مسابقات هوش مصنوعی، رباتیک و بازیهای الکترونیک دانشجویی کمک خواهد کرد.

حسین رضوان نیز در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از برنامه مفید وزارت علوم برای کشف و پرورش استعدادهای جوانان این کشور، بیان داشت: یکی از برنامه‌های دانشگاه بوعلی‌سینا برای ارتقاء مهارت‌ها و هدایت دانشجویان به بازار کار، تأسیس مرکز علمی کاربردی در دانشگاه است که به زودی محقق خواهد شد.

وی اضافه کرد: تعامل دانشگاه با سازمان فنی و حرفه‌ای در راستای مهارت محور کردن علوم و لمس عملی مسائل توسط دانشجویان از برنامه‌های مهم دانشگاه بوعلی‌سینا است.

مدیر کل دانشجویان داخل سازمان امور دانشجویان در نشستی با معاونین و مدیران حوزه دانشجویی دانشگاه‌های استان و نیز مدیران و اعضای هیأت علمی دانشگاه بوعلی‌سینا، پیرامون جزئیات برگزاری مسابقات بازی‌های الکترونیک دانشجویی بحث و تبادل نظر کرد. گفتنی است؛ مسابقات هوش مصنوعی و رباتیک و ورزش‌های الکترونیک دانشجویی از ابتدای سال آینده در دانشگاه‌های سراسر کشور برگزار و مرحله نهایی این مسابقات تابستان سال ۱۴۰۲ به میزبانی دانشگاه بوعلی سینا همدان برگزار خواهد شد.

منبع:خبرگزاری مهر

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *